.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dissabte, 21 de febrer del 2009

Pla Bolonya per a no experts

Aquesta nota no va dirigida els experts. Va dirigida al 99.99 per cent de la societat catalana que no som experts. Fa dies em van demanar si seria capaç de escriure una cosa molt curteta que no es fes pesada sobre el famós Pla Bolonya, un assumpte del que se’n parla sovint però que molt pocs a banda del 0.01 per cent d’experts saben de què va realment. S’ha escrit tant sobre el tema que no saps per on començar, i alguns com jo mateix no hem estat capaços de separar el gra de la palla per fer-nos una idea resum. He buscat aquí i allà quelcom curtet i només he trobat aquest xiste d’en Forges. Potser us traurà de dubtes o potser no però almenys la meva bona voluntat hi és.

3 comentaris:

Esther del Campo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Esther del Campo ha dit...

Coincideixo amb tu. El 99.99% no sabem del cert de què va el pla Bolonya. Jo m'he intentat informar, anar llegint sobre el tema, però les opinions que hi ha al respecte són tan diferents com la nit i el dia.
El que he trobat a faltar és una explicació raonada, una xerrada informativa, alguna cosa a la gent que hi som a la universitat... És clar que sembla que a Barcelona hi ha més consciència sobre Bolonya que aquí a Madrid, on almenys en aquesta facultat hi ha una certa indiferència i resignació. Jo seré llicenciada (espero), però tinc amics a primer, que han començat amb el grau i que són conillets d'índies, que no saben què coi seran d'aquí a quatre anys.
Tot i així, jo trobo que ja era hora d'equiparar els nostres estudis amb els de la resta d'Europa, però no sé jo fins a quin punt es portarà a casa nostra la teoria a la pràctica.

Miquel Saumell ha dit...

Hola Esther, i gràcies pel teu comentari que bàsicament comparteixo.