.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

diumenge, 17 de juliol del 2011

Dotzena Ateneuesfera: blog o bloc?



Ahir dissabte ens vam reunir al Jardí Romàntic de l'Ateneu Barcelonès una quinzena de membres de l'Ateneuesfera, més quatre blogaires nous que hi eren per primera vegada. Això fa que els que hem participat en aquestes trobades almenys una vegada ja passem del mig centenar de persones (poca broma!), concretament 51 si els meus càlculs són correctes.

Els nous membres d’aquesta xarxa de blogaires presencials són (autor / blog):

Enric H. March / Bereshit
Isabel Aparici / Caligrafías urbanas
Marta Millaret / Volar de nit és perillós
Sani Girona / Baudelairianismes Dipofilopersiflex III

Com ja és tradició en aquetes trobades, i després que els nous membres ens fessin una petita presentació dels seus respectius blogs, tothom va intervenir per dir-hi la seva sobre diferents aspectes a l’entorn dels blogs, internet i les xarxes socials, inclosa la de més recent aparició, Google+.

I com ja acostuma a ser habitual en aquestes trobades, va tornar a sorgir la polèmica no resolta sobre si són galgos o podencos, és a dir, si això que fem són blogs o blocs, amb opinions per a tots els gustos. Jo ja fa anys que ho tinc perfectament clar, un bloc té fulles de paper i un blog no en té tot i que, openminded com em considero, no excloc la possibilitat que pugui estar equivocat.

Al final la Roser Caño va tenir la cortesia de regalar-nos un exemplar dedicat del seu llibre A l’altra banda del riu, un recull dels seus primers contes que arriben a la fantàstica aventura de la lletra impresa. Moltes gràcies, Roser!

PS: També se n'ha parlat aquí, i aquí, i aquí, i aqui, i aquí, i aquí, i aquí.

17 comentaris:

Marta ha dit...

Miquel, t'haurem de nomenar "secretari d'actes"
He fullejat els contes de la Roser Caño, crec que prometen!
una abraçada

Clidice ha dit...

BloGGGGGGGGGGGG :) sempre són interessants aquestes reunions, espero poder tenir la fortuna de participar-ne en més.

Roser Caño Valls ha dit...

Miquel, gràcies per l'apunt i espero que el llibre imprès t'agradi!

L'apuntador ha dit...

Hola Miquel, gràcies per l'apunt i les fotos. Estic amb la Clídice. Els lingüistes de Catalunya Ràdio ja fa temps que ens van dir que havíem de dir blog, i bloguer més que blocaire.
Bon estiu a tothom!

marta (volar de nit) ha dit...

Bona crònica! Jo també sóc de la teva opinió: bloc de paper i blog a Internet. De la trobada d'ahir també destacaria el projecte d'en Pàmies amb Verkami com a exemple de maneres alternatives de tirar endavant projectes de publicació d'un llibre. Una abraçada

Galderich ha dit...

La discussió bloc o blog no va ser la principal (jo com que no sóc lingüista i sóc més o menys obedient acato el que diu l'Institut d'Estudis Catalans i escric bloc) perquè va ser-ho el tema Facebook, Twiter... i altres galindaines a l'entorn dels blocs. Els altres temes van quedar una mica més marginats davant la satisfacció general a l'entorn dels blocs.

marta (volar de nit) ha dit...

Amb en Galderich ha arribat la llei :) Rectifico el que he dit abans: escriuré bloc si mai he de demanar feina a l'IEC o demanar subvencions a la Generalitat, i escriuré blog sempre que em vingui de gust

Guillem Carbonell ha dit...

Hola Miquel, com sempre molt eficient en les teves cròniques de l'Ateneuesfera ;) jo avui he anat a la platja i encara tinc la meva pendent! En tot cas va ser una autèntica Ateneuesfera d'estiu allà al jardí! Guillem

Roser Caño Valls ha dit...

blog o bloc, cadascú que escrigui el que vulgui.

Lectora corrent ha dit...

Doncs jo, fent cas del TERMCAT --i per tant de l'IEC-- tinc un bloc (en realitat són dos; també un de paper). I no, no es va discutir si 'bloc' o 'blog' perquè qui ha triat una opció --sigui la que sigui-- té la convicció que és l'adequada. De tota manera, confesso que el meu subconscient els darrers temps m'està traint i de tant en tant se m'escapa algun 'blog'.

Miquel Saumell ha dit...

Marta,
Malament rai si acabem oficialitzant aquestes trobades informals amb "actes" i "secretaris". Penso que amb el Guillem com a fundador i conductor dels debats en tenim ben be prou.

Clidice,
Queda perfectament clar, amb G, però llibertat per tothom per dir-ho com vulgui. Hi ha qui fins i tot parla de bitàcoles.

Arlequí,
Gràcies novament, el llibre promet, i uns relats tan curts en faciliten molt la lectura, almenys a mi.

Apuntador,
De res, però les fotos són del Guillem. I pel que expliques sobre la G o la C, veig que no hi ha acord ni entre els que manen.

.../...

Miquel Saumell ha dit...

.../...

Marta voladora,
Això d’en Pàmies no és un projecte, és una realitat; a casa es va rebre el llibre amb puntualitat britànica. Estic considerant la possibilitat de fer alguna cosa jo mateix amb Verkami, si m'acceptem l’idea, agafant els articles més interessants del meu blog i fer-ne un llibret per regalar. I sobre la G o la C, a mi a més a més em passa que sempre tinc una certa tendència a portar la contraria a l’autoritat. Anarquisme inconscient potser?

Galderich,
Tens raó, aquesta discussió no va ser ni molt menys la principal, però hi va ser, i m’ha semblat que si en parlava al blog potser provocaria algun debat, com així ha sigut.

Guillem,
És evident que la teva opció d’anar a la platja ha estat més encertada que la meva quedant-me davant del teclat. Però demà sóc fora i no hagués tingut temps de parlar-ne.

Mercè,
La taula era massa llarga i segurament quan a la banda est es discutia no arribava amb claredat a la banda oest. De totes maneres reconec que jo no hi entenc gens i, per tant, no estic preparat per discutir el tema tècnicament. Sigui com sigui, no deixa de sorprendre que el TERMCAT digui una cosa i CatRàdio recomani la contrària. I t’ho dic des de la meva visió economicista, és a dir, que tant uns com els altres cobren del pressupost públic, i és evident que uns o altres no fan la farina plana. Jo en continuaré dient bloG, tot i que potser alguna vegada se m’escaparà algun bloC :-)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Va ser una Ateneuesfera molt dinàmica i fresca, com ha de ser en ple juliol.

Em va sorprendre i alegrar trobar-hi tanta gent. Va valdre la pena l'esforç de deixar les vacances a Sitges per venir-hi!

Al final ens haurem d'inventar una nova paraula per matar aquesta absurda polèmica entre blog i bloc. Ai las!

fnogues ha dit...

No hi ha dubte, blog: http://bibiloni.cat/blog/blog.html

Miquel Saumell ha dit...

Víctor,
La gent va als actes que pensa que seran interessants al marge de la climatologia i del lloc on es trobi, i que l’Ateneuesfera presencial ha esdevingut un èxit ben consolidat ho demostren les dotze trobades que hi ha hagut fins ara. Tot mèrit del Guillem, que fa quatre anys va tenir una idea tan simple com lluminosa.
Això que proposes d’inventar una nova paraula m’ho apunto com a idea per a la tretzena edició.

Ferran,
T’agraeixo una aportació tan ben documentada com la del mestre Bibiloni, però molt em temo que la discussió continuarà. Aquí ningú vol baixar del burro, i tothom té els seus motius.

Jaume ha dit...

Doncs jo dic blog i blocaire. Sense cap raó lingüística, simplement em sonen més bé.

Si més no estem tots d'acord en que la trobada va ser un èxit, oi?

Miquel Saumell ha dit...

Jaume,
Doncs sí.