.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimarts, 8 de juliol del 2008

“Ateneuesfera”, tercera edició

Començaré dient que tot i que jo mateix des de fa uns dies ja en formo part activa, la sonoritat de la paraula Ateneuesfera no m’acaba de convèncer. Reconec, però, que reflecteix amb força precisió el que hi ha al darrera i, per tant, només em toca felicitar a qui va tenir l’idea. Estic segur que m’hi acostumaré.

Què hi ha al darrera de l’Ateneuesfera? El que fa uns mesos es va batejar amb aquest nom són les trobades regulars d’un petit grup de persones que té blogs molt actius i que, per iniciativa del Guillem Carbonell, s’han trobat ja tres cops al Palau Savassona de Barcelona, seu de l’Ateneu Barcelonès, amb l’únic objectiu de parlar de blogs. La darrera trobada va tenir lloc dissabte passat i l’autor d’aquest blog va tenir la satisfacció de ser-hi convidat. Tota una experiència que sembla repetirem a la rentrée, després del tancament estival.

Com dèiem, amb aquestes tertúlies es tracta de mantenir un canvi d’impressions sobre l’única circumstància coincident en els membres del grup: la gestió d’un blog. Cadascú amb el seu estil i la seva especialitat (és el que més abunda), també els blogs generalistes que no estan especialitzats en res en concret i parlen una mica de tot, a vegades sense massa rigor (parlo concretament per mi). Es van mencionar també els coneguts com a blogs-contenidor, un terme que, com altres que van anar sortint a la conversa, jo no havia sentit mai fins l’altre dia. No és falsa modèstia. Crec que el reconeixement de la ignorància és la primera condició per anar-la deixant enrera. Per començar i atenent al consell dels experts, ara m’he proposat incorporar l’RSS al meu blog.

Aviat vaig veure que allà hi havia molta qualitat, persones amb amplis coneixements tècnics és el que més abundava. Per tant quan em va tocar fer la presentació del meu blog vaig començar deixant constància de les meves evidents mancances, tècniques i de tot tipus, sobre l’interessantíssim món dels blogs. Però dit això i constatat el fet, tinc clar que només serà una qüestió de temps acostar-me al seu nivell. En descàrrec meu haig de dir que, com que ja tinc una edat, em vaig incorporar a la informàtica sent més gran que els meus companys, i no és cap secret que començar certes coses a certes edats representa una dificultat afegida.

Si ho vaig copsar bé, aquest blog que esteu llegint vindria a ser una barreja de blog generalista i contenidor, i tot plegat adornat amb més bona voluntat que una altra cosa. I també, perquè no dir-ho, amb unes certes dosis d'ironia i provocació que considero necessàries segons el tema que tracti. Però una cosa sí que puc dir, i és que tot i estar lluny del nivell dels altres ateneoesfèrics, de blogs cada dia n’aprenc alguna cosa nova i estic segur que a mitjans de setembre, quan el radar compleixi el seu primer any de vida a la xarxa, en sabré bastant més que ara. Aquest és un dels meus motius particulars que em va decidir a demanar la meva incorporació al grup.

Si teniu interès en donar una llambregada als altres vuit blogs representats dissabte a la trobada de l’Ateneu Barcelonès, els enllaços són, per ordre alfabètic invers, aquests: la Sílvia, la Núria, en Martí, en Marc, en Janquim, en Guillem, en David i l’Andreu. Algú ja ha fet també el seu propi comentari sobre la trobada i altres tenen previst fer-ho aviat.