.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

diumenge, 7 d’octubre del 2012

Quinzena Ateneuesfera

(d’aquí)

Ahir al vespre ens vam aplegar a la sala de juntes de l’Ateneu Barcelonès una vintena de blogaires membres de l’Ateneuesfera. Ho fèiem per quinzena vegada, sempre sota la coordinació de l’inventor i ànima d’aquestes trobades, en Guillem Carbonell. Val a dir que en Guillem és l’únic dels més de cinquanta ateneuesfèrics que ha assistit a totes les trobades.

Les eines va ser el tema central de la trobada d’ahir, entenent per eines tot allò que ens facilita la vida en la gestió diària dels nostres blogs i altres xarxes socials en las que participem. Per exemple, el reader, una de les més utilitzades. I entre les moltes eines disponibles poso precisament aquest exemple, i no un altre, perquè es va comentar la possibilitat que el reader potser podria desaparèixer aviat, un rumor que va ser immediatament desmentit pels experts presentes a la sala (jo no en sóc). Segur que a més d’un i a més de dos ens va venir una suor freda només de pensar en com hauríem de gestionar la lectura dels blogs sense una eina tan imprescindible com el reader.

Deixo una anàlisi més exhaustiva sobre les diferents eines que ahir van anar sorgint en el transcurs de les diverses intervencions perquè, com deia abans, d’aquestes coses no hi entenc gens i, per tant, no em veig capaç de fer-ne un resum mínimament decent. Això sí, ahir vaig saber que l’Ateneuesfera ja té una presencia a twitter tot i que, de moment, no passa de ser testimonial. Ens trobareu, doncs, a @Ateneuesfera, a #Ateneuesfera i aquí.

Podeu llegir també la crònica d'en Guillem, i la de la Mercè (La lectora corrent).

15 comentaris:

Clidice ha dit...

Com sempre, un plaer i un tip d'aprendre :)

Galderich ha dit...

Bon resum!

Puigmalet ha dit...

Un gintònic ateneuesfèric!

Anònim ha dit...

Ostres, una Ateneuesfera amb gin-tonic! Això si que em sap greu! :)

Lectora corrent ha dit...

Gin tònic pera qui volgués comprar-se'l al bar. Jo em vaig prendre un cacaolat, que els tenen en ampolla de vidre, rara avis avui dia. La tertúlia va ser molt animada i, per a una gairebé analfabeta informàtica com jo, aclaparadora en veure el bé de déu d'eines que hi ha

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

De gin tònic ja no en quedava quan jo vaig arribar (tard).

No estic acostumat a fer tard als llocs i ja vaig anar a contrapeu tota la tarda. Sempre s'aprenen coses a l'Ateneuesfera! Ja comptem els dies que manquen per a la pròxima!

Allau ha dit...

Una delícia, com sempre. Gràcies, Miquel, pel resum.

Aitor ha dit...

Espero poder-hi ser a la propera! Gràcies per la crònica!

Miquel Saumell ha dit...

Clidice, Galderich, Puigmalet, Enric, Mercè, Víctor, Allau, Aitor,

Gràcies, el fet és que poc o molt tots hi aportem alguna cosa i, també poc o molt, tots aprenem coses i, més important encara, ens ho passem bé.

Neus. La meva Barcelona. ha dit...

Aquest vaig fer campana. Espero poder venir al proper. He vist el post del Guillem i veig que em feia falta. No en conec cap d'aquests programes! :) Jo que volia fer la xerrada de Lisboa! la propera espero poder.
Petó!

Miquel Saumell ha dit...

Neus,
Doncs a veure si et veiem a la propera, amb el permís del Sr. Hermes ;-)

Marta ha dit...

No varem poder venir però estic llegint els vostres apunts. T'agraeixo l'anunci del Twitter. Ja m'he fet seguidora. Espero poder-nos veure a la propera trobada.

marta (volar de nit) ha dit...

Bona crònica, clara i agradable de llegir com sempre.

Sobre les eines informàtiques, suposo que cal classificar-les entre aquelles que clarament ens poden facilitar la vida i aquelles que està bé saber que existeixen i poca cosa més. No cal que ho utilitzem tot, vaja, però sí que està bé, en aquest moment que sembla que surtin eines de sota les pedres, estar al cas que cada vegada n'hi ha més de disponibles. Amb el temps veurem quines passaran a formar part del nostre dia a dia.

Canviant de tema, tinc un dubte a partir de la teva crònica. Qui és el propietari de les fotografies que es comparteixen al Twitter?

Aquesta Ateneuesfera va donar molt de si, sort que bevíem aigua amb gas i no gintònics!

Miquel Saumell ha dit...

Marta,
Molt bé. Això del twitter de l'Ateneuesfera, però, és cosa del Guillem.

Marta voladora,
Saps que jo no hi entenc gaire, però en aquests anys alguna cosa he aprés. El propietari d'una foto és la persona que l’ha fet o qui l’ha comprat, al marge que es comparteixi a la xarxa i/o es pengi a internet, amb o sense permís de la propietària, encara que se'n mencioni l'origen. És el cas de la teva foto que encapçala el meu article i, per tant, tens tot el dret a demanar-me que l'elimini. Però jo de tu no ho faria, que sempre és propaganda ;-)
I sobre el contingut de la copa... a alguns sempre els quedarà el dubte.

marta (volar de nit) ha dit...

La fotografia queda molt bé aquí. La pregunta era per posar damunt de la taula la qüestió de les imatges que posem en els blogs, un tema que també va sortir l'altre dia i que és tot un clàssic.