.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 9 d’octubre del 2017

És lícit boicotejar una empresa?

I tant que sí! Quan considero que el boicot està justificat el practico sense cap remordiment. Si una empresa em tracta malament, no només no hi torno a posar els peus sinó que ho explico per si altres persones es volen solidaritzar amb mi i segueixen els meus passos. Crec que és una pràctica totalment legítima; és l’única manera que tenim per intentar defensar els nostres drets. Si vas a una botiga i et contesten, imperativament, amb aquella fórmula colonial d’“en castellano, que no te entiendo”, ho tinc clar: giro cua i al carrer, i a buscar una botiga de la competència on em respectin. Els directius de les empreses tenen tot el dret a decidir com les volen gestionar, però els clients també podem decidir on comprem i on fem boicot. Tenim la paella pel mànec.

Importants empreses catalanes estan decidint treure la seva seu social de Catalunya. Com a client, i també accionista d’alguna d’aquestes entitats, em sento maltractat i menystingut, i considero que, a partir d’ara, el meu boicot estarà plenament justificat. Si ells han perdut la confiança en el meu país, jo, com a reacció, deixo de tenir confiança en ells. Els botiguers, banquers, etc., saben que el client no sempre té raó, però saben també que el client, quan s’enfada, té l’opció d’anar-se’n a la competència. I no ignoren que fer un nou client costa molt més que perdre’l. Així és el lliure mercat. La pela és la pela, sí, però, si més no per a alguns, la dignitat està molt per sobre de la pela. En canvi, aquests dies alguns consells d’administració estan demostrant que, per a determinades empreses, la dignitat no és un valor sinó una nosa.

3 comentaris:

luis ha dit...

Miquel, per sort que tu i 4 més feu boicot, no afecta a les empreses. La dignitat està molt per sobre de la pela. Com és nota que no teniu una gran empresa. Farieu el mateix. O preferirieu perdre diners? Va home! Si tothom treu la pasta de La Caixa i el Banc Sabadell, on vols que vaguin? No queda cap banc català. Una mica de sentit comú siusplau.

Oliva ha dit...

JO NO TINC ACCIONS NI C.C.ENGREIXADES,PERO FAIG BOICOTS...EL QUIOSQUERO FATXA,QUE VOL QUE VINGUI LA LEGIO,AMB CABRE INCLOSA A POSSAR ORDRE...
A EL RESTAURANT, AMB INFULES D'ITALIA,MILITANS DE C's.,A MERCADONA,QUE VA DIR A ELS SEUS TRABALLORDS EL DIA DE LA VAGA"QUIEN FALTE,QUE NO VUELVA",A EL BOTIGUER ECOLOGICO,QUE DEFENSA,EN VEU BAIXA, A LA G.C.I LES SEVES PORRAS....

Anònim ha dit...

Totalment d'acord Miquel, ja he començat a canviar el serveis que tinc amb aquestes empreses i fent -lis saber el motiu, cal dir que han alliçonat als treballadors perquè ens expliquin perquè canvien de seu, els treballadors resignats no fan més que donar-te la raó, son tres empreses concretes que ho he fet, gas natural, caixa bank i movistar ( per una operadora local, gaufone) i així continuaré, de fet fa anys que on no m'atenen en català, no hi torno

Eliseu