.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dijous, 27 de desembre del 2012

Problemes amb l’esquerra

En comptes de tocar-me la grossa de Nadal m’ha tocat una altra mena de rifa: trencar-me un dit. Aquesta és una loteria que et toca quan menys t’ho esperes, no cal jugar-hi expressament. Ja porto tres dies així, enguixat i, per tant, disposo de només la meitat de les eines que utilitzo habitualment per fer anar els teclats. Però al marge de teclejar amb més o menys dificultats, només quan t’hi trobes saps fins a quin punt el fet d’utilitzar una sola mà t’impossibilita el tirar endavant les activitats més senzilles del dia a dia. Encara he estat de sort que la perjudicada hagi sigut la mà esquerra, perquè excepte per tallar la carn i altres coses de menjar, que a taula sempre he sigut un esquerrà sense fissures, per a la resta de les meves activitats diàries sóc dretà. I ara espero que ningú tregui conclusions equivocades, que quan dic que sóc un esquerrà sense fissures em refereixo, exclusivament, a les meves habilitats manuals amb el ganivet.

En fi, ho aniré trampejant de la millor manera que pugui, sobre la marxa, i segur que m’aniré adaptant a la nova situació d’invalidesa provisional. Tots els nostres problemes fossin com aquest! Potser aquests dies comentaré alguna cosa de les moltes que hi ha per comentar, fent així una lectura més aviat relaxada d’un concepte poc precís, “repòs relatiu”, que l’equip mèdic de traumatologia de la Vall d’Hebron m’ha receptat per tal de posar, com més aviat millor, una mica d’ordre en el mal funcionament de la meva mà esquerra. I arribats a aquest punt un es pot preguntar perquè, gairebé sempre, els problemes ens acostumen a arribar des de l’esquerra. Però potser en faig una lectura forçada, tal vegada una mica interessada i tot, i només es tracta d’una casualitat. En fi, us desitjo unes bones festes, siguin de caire esquerrà o dretà. Però repeteixo, jo, ara mateix, el problema el tinc perfectament delimitat, és a dir, amb l’esquerra.

6 comentaris:

Clidice ha dit...

Sovint solem tenir una mica abandonada l'esquerra, com si fos un apèndix una mica molest, i així ens va. Espero que no et faci més nosa de la convenient, però no l'oblidis, perquè se't pugui curar aviat. Una esquerra ben ensinistrada, ben cuidada, ben pensada, és una eina imprescindible. Una ambidextra mal re-conduïda ^^

Arquitecte crític ha dit...

Esperem que no sigui res. Millora't aviat!

Jordi ha dit...

Per un bon futur espero que es recuperi l'esquerra!!! :DDD. Que vagi bé la recuperació.

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Avui no et portaré pas la contrària, admeto que aquests dies l'esquerra la valoro molt més que abans. Qui m'ho havia de dir!

SalvemlaRotonda,
Segur que l'arreglo de la meva mà té una solució molt més fàcil que el desgavell que s'està fent a La Rotonda, que sembla irreversible :-(

Jordi,
Gràcies, dreta i esquerra són perfectament complementàries, si.

jordir ha dit...

Diuen que un nomes valora allò que troba a faltar. A partir d'ara miraràs el teu dit amb mes respecte perquè, encara que petit i insignificant, fa una feina força rellevant.
De totes maneres, per menjar el raïm de cap d'any no et farà falta.
Bon 2013

Miquel Saumell ha dit...

Jordi,
Hi estic d'acord, a partir d'ara em miraré l'esquerra amb uns altres ulls.
I sobre el raïm, sort en vaig tenir de qui me’l va "preparar" abans, perquè jo no tinc costum de menjar pells ni pinyols, ni que siguin de raïm. De vegades em diuen que sóc un finolis...