.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 29 d’abril del 2024

Són d'esquerres els ciclistes?

Quan estiuejava a Vallvidrera anava molt en bici, i també vaig anar molts anys en moto, però mai m'ha passat pel cap que ser usuari de vehicles de dues rodes pugui portar aparellada una determinada ideologia. No m'he definit mai com una persona d'esquerres, ni tampoc de dretes. Políticament, em considero liberal, sense adjectius, i això vol dir que de vegades coincideixo amb uns, de vegades amb uns altres, i tot sovint amb ningú.

Vaig llegir no recordo on que la majoria dels ciclistes urbans es declaren d'esquerres, però ignoro si aquesta catalogació ideològica entre les dues rodes i l'esquerra té sentit més enllà de la propaganda. Tampoc sé com es va fer l'enquesta, suposant que se'n fes alguna. Sovint es treuen conclusions interessades sense cap base al darrere, i els defensors de la mobilitat ciutadana amb dues rodes no queden pas exclosos d'aquestes pràctiques.

Ara bé, deixant de banda els usuaris de les bicis —per cert, en conec uns quants que no són d'esquerres—, vull destacar una particularitat d'alguns vehicles de dues rodes; si no t'hi fixes, acostuma a passar desapercebuda. Em refereixo, concretament, a les motos. Així, gairebé totes les motos —estiguin equipades amb motor de gasolina o elèctric— quan estan aparcades sempre miren cap a l'esquerra. Aquesta unanimitat sempre m'ha cridat l'atenció. També són d'esquerres els fabricants de motos?