.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

divendres, 12 de març del 2010

Alternatives per anar a Madrid

Abans viatjar en avió era un luxe, i només qui no es podia permetre el luxe de volar agafava el tren. En poc temps, però, això ha canviat. Ara els pobres -és una manera de parlar- viatgen en avió i els rics ho fan en tren. Em refereixo concretament al trajecte entre Barcelona i Madrid. Actualment resulta bastant més car viatjar en aquell tren que ells anomenen AVE i que altres en diem TGV que fer-ho en una de les companyies aèries low cost que ofereixen aquest trajecte.

Tenim també el cas molt especial d’Iberia, la companyia aèria espanyola -aviat deixarà de ser-ho- que en el transcurs dels darrers anys ha demostrat amb escreix el seu nul respecte per Catalunya i pels viatgers catalans, deixant l’aeroport de Barcelona sense cap vol, talment com si no existís (excepte el pont aeri per alimentar la seva T4 de Madrid). El resultat pràctic d’aquesta peculiar política de màrqueting és que cada dia hi ha més viatgers catalans que ho tenen clar: si has d’anar a Madrid, qualsevol cosa abans que utilitzar Iberia. I si només hi has d’anar per agafar un altre avió de la mateixa companyia per anar més lluny, qualsevol aeroport europeu (Amsterdam, Frankfurt, Londres, Munic, Paris, etc.) i qualsevol altre companyia aèria són millors alternatives que Madrid i Iberia. Ells s’ho han buscat i com que aquest és un país de desmemoriats alguns procurem recordar-ho de tant en tant.

Resumint, pels viatgers catalans anar a Madrid en avió (excloent Iberia) és de pobres, fer-ho en TGV és de rics, i volar amb Iberia és com a mínim propi de desmemoriats, o de persones que accepten amb normalitat allò de ser cornuts i pagar el beure.

5 comentaris:

Clidice ha dit...

jo hi vaig anar en avió, que sóc pobra. Però no amb Ibèria, que encara menjo cues de pansa :P

Esther del Campo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Esther del Campo ha dit...

Estic d'acord, anar en avió a Madrid, per a la butxaca d'una becària, és el més econòmic si surts des de la mateixa Barcelona. Però... si vius a Tarragona el cost es dispara. Spanair té preus raonables, i Vueling (també d'Ibèria ara, oi?). Si he de fer que algú em porti fins al Prat, hem de pagar gasolina i autopista, si em dóna per anar amb el meu cotxe, doncs s'ha de desembutxacar pàrquing, i si vull anar amb transport públic, de Valls a Tarragona en autobús gairebé 3 euros i suma-hi uns 15 més (crec recordar la darrera vegada) de l'autobús de Tarragona-Aeroport del Prat.

Per comoditat -i perquè amb el plus d'anar fins a l'aeroport de Barcelona si fa o no fa el preu del bitllet d'AVE amb el d'avió s'iguala, i també el temps d'embarcar i tot plegat-, als tarragonins ens surt més a compte anar en tren, des d'una estació de TGV que déu n'hi do per arribar, al mig del no-res. Abans (fa molt de temps, però), crec que hi havien vols Reus-Madrid. Al final, em surt millor quedar-me a casa! :)

Em quedo amb les teves recomanacions. Els catalans som bastant desmemoriats, sí.

jordir ha dit...

Jo dec ser dels amics rics perquè agafo el tren per anar a Madrid. Potser es una mica mes car però depèn de quan hagis comprat el bitllet de tren o d'avió.
En canvi tinc que dir que el tren hem dona molta mes agilitat a l'hora d'agafar lo amb poc temps d'espera, em deixa treballar, dormir o llegir i fins i tot tinc temps de fruir del paisatge.
No em fa res agafar l'avió,ja ho faig tot sovint, això si Iberia ni en pintura i Vueling nomes si es imprescindible

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Diuen que més aviat que tard Iberia deixarà de ser una companyia de capital majoritàriament espanyol com passa ara i passarà a ser d’amos anglesos i americans. Potser llavors serà el moment de reconsiderar el més que merescut boicot que molts els hi fem i que s’han guanyat a pols.

Esther,
És evident que per anar a Madrid des de Tarragona és millor agafar el TGV.

Jordi,
Un consell d’amic: ves agafant bitllets per la final de la Copa d'Europa que diuen que el Barça sembla ser que jugarà a Madrid.