.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 3 de gener del 2022

Viatjar amb cura

La garantia absoluta de no contagiar-se amb la Covid-19 no existeix, però prenent algunes mesures el risc es pot reduir molt, i pots, per exemple, anar de viatge. Això sí, segons com hagis de viatjar —posem per cas, en avió— és recomanable portar dues mascaretes superposades, una FP2 i, a sobre, una de quirúrgica, i no treure-te-les per res, ni per fumar, ni per menjar, ni per beure. Arribat al lloc de destinació, cal evitar utilitzar el transport públic sempre que es pugui, així com prescindir d'anar a llocs molt concorreguts com ara restaurants poc ventilats, discoteques i altres espectacles.

Només a Barcelona i en dates molt recents, em vénen a la memòria les imatges del congrés de la franquícia catalana del PSOE, el concert de Lluís Llach, la manifestació del "Català a l'escola", i altres actes similars. Estic convençut que aquests esdeveniments han estat la causa directa de molts contagis, fins al punt que quan algú del meu entorn m'ha comentat que s'ha contagiat després d'assistir a un d'aquests actes, li respondria "mira, no et queixis, tu sabies que participaves en una operació de risc". Però no ho faig, només ho penso, que tampoc es tracta de perdre les amistats.

Després de més de dos anys sense agafar cap avió ni marxar més enllà d'alguns desplaçaments en cotxe, d'anar i tornar el mateix dia, ara tenim previst marxar fora d'Europa. Hem estat gairebé dos anys fent bondat i crec que ens ho mereixem. Ja fa temps que vam comprar els bitllets; vam llogar un apartament per evitar anar a l'hotel, tot i que, quan viatjo, prefereixo molt més els hotels que qualsevol altra forma d'allotjament; i vam llogar un cotxe per no haver d'utilitzar cap transport públic, tot plegat per tal d'intentar minimitzar el risc d'infectar-nos amb la Covid-19.

Fa pocs dies la companyia aèria ens va notificar que per causes de força major retardava 24 hores els nostres vols, tant el d'anada com el de tornada. En principi això no representava cap problema, ja que havíem previst aquesta eventualitat i ens havíem reservat uns dies abans i uns dies després pel que pogués passar. El preu dels bitllets ens el mantenen. A partir d'aquí, havíem de modificar les dates del lloguer de cotxe i de l'apartament.

Les condicions del contracte de lloguer del cotxe diuen clarament que davant de qualsevol canvi que es necessiti fer, sigui per la causa que sigui, primer cal anul·lar la primera reserva, i després fer-ne una de nova. Ho fem, ens confirmen el canvi de dates així com el model de cotxe que havíem escollit inicialment, però observem que el preu s'ha encarit un seixanta per cent, només per fer un canvi de 24 hores que no l'hem pas triat nosaltres. Ho expliquem al rent-a-car i exigim educadament que ens mantinguin el preu contractat inicialment, i, oh sorpresa!, ens ho accepten. Ja només ens quedava modificar la reserva de l'apartament; hi contactem i ens fan el canvi sense cap problema ni despesa extra.

Tot sovint la gent es queixa, amb tota la raó, d'abusos al consumidor per part de proveïdors de serveis relacionats amb el turisme, però cal deixar constància que encara queden empreses serioses. En el cas que ens ocupa, fins ara, no tenim cap motiu de queixa. Ja només ens queda gaudir d'uns merescuts dies de desconnexió lluny de Sarrià.