La setmana passada vaig passar dues vegades per l’aeroport de Barcelona, i allò dels controls anava com una seda. En el seu paperot sindical d’esquirols els guàrdies espanyols han solucionat, ni que sigui provisionalment, un problema que ja feia massa temps que durava. No nego a ningú el dret a fer vaga, i els treballadors d’Eulen tenen tot el dret a queixar-se, però s’hauria d’articular un sistema perquè el dret de vaga no entrés en conflicte amb el dret bàsic dels ciutadans a ser tractats amb un mínim de respecte i consideració. Dit això, deixem constància dels principals responsables d’aquest desgavell. En primer lloc, el govern espanyol i l’empresa Aena, de qui depèn directament el funcionament d’aquella instal·lació. En segon lloc, l’empresa Eulen, adjudicatària del servei. Sense oblidar, però, que els treballadors d’Eulen, promovent i buscant les llargues cues dels viatgers (admès per ells mateixos) tampoc són innocents. Dret a reivindicar els seus drets, tot. Dret a fer-ho buscant expressament el perjudici dels viatgers, cap.
5 comentaris:
Miquel, els propis treballadors que feien vaga van dir reiteradament que no era un problema polític. Van dir que era un problema de l'empresa amb els treballadors. Llavors perque inclous el govern espanyol entre els culpables?
Luis,
El govern espanyol s'ha negat repetidament a transferir El Prat a l'administració catalana, i mentre no es faci aquesta transferència el govern espanyol és el principal responsable d'aquest desgavell. Si s'hagués transferit, el responsable seria la Generalitat. Per cert, a Europa la centralització de la gestió dels aeroports només es dóna a Espanya i Romania.
Miquel, encara estem dins d'Espanya no? Llavors és normal que no es faci la transferència.
Dit això, el problema al Prat era un problema intern (empresa-treballadors). Quina culpa tinc jo (govern espanyol) si els treballadors demanen una pujada de sou a l'empresa que gestiona la seguretat? El govern a fet el que ha pogut fer com per exemple enviar guardies civils.
Luis,
Si consideres normal que no es faci una transferència que a Europa només està pendent a Romania i Espanya, qualsevol altre argument és sobrer. Cadascú escull els seus companys de viatge. Els meus són els 26 estats de la UE.
Tranquil Miquel, de la Unió Europea ningú ens traura.
Dit això, que jo sapiga parlavem d'un tema intern (Espanya-Catalunya). Com també és un tema intern (treballadors-empresa) el tema del Prat.
Publica un comentari a l'entrada