.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimecres, 18 de maig de 2011

El maître de Casa Leopoldo

Restaurant Casa Leopoldo de Barcelona (El Raval). Abans d’entrar consultem el menú degustació de 30 euros que tenen exposat a fora. Un cop a taula ens donen la carta, que inclou un menú degustació de 50 euros. Demanem al maître (un home de mitjana edat, moreno, cabell curt, alt i prim) pel menú de 30 euros que tenen anunciat a fora. Ens diu que no cal, que és el mateix menú de 50 que tenim al davant amb només dues diferències: que entre els segons plats les opcions de peix només es poden demanar en el de 50, i que el vi només està inclòs en el menú de 50. És a dir, els primers en forma de pica-pica són exactament els mateixos pels dos menús, i els segons també, exceptuant el peix. D’entrada pensem que potser demanarem peix i, per tant, li diem que optem pel menú de 50. Però després canviem d’opinió i decidim demanar carn. Demanem també el vi negre de la casa, de Toro, que estava força bé. Ens comencen a portar els pica-pica de primer i el maître s’acosta a la nostra taula. Aprofitem per preguntar-li pel preu del vi que ens han portat. Ens diu que 12 euros. Llavors li diem que tenint en compte que finalment no hem demanat peix es de suposar que ens facturarà el menú de 30 euros més el vi. Ens contesta dient que no, i ho justifica dient que les racions del menú de 30 són més petites que les racions del menú de 50. Li recordem que fa una estona, quan ens ha explicat les diferències entre els dos menús, sobre aquesta particularitat no ens n’havia dit res. Llavors ens diu amb un posat de molta suficiència que tampoc ho havíem preguntat. Arribats a aquest punt som molt conscients que ens està prenent el pèl, i com que volíem seguir dinant en pau donem per acabada aquesta conversa tan surrealista. Acabem de dinar i paguem el que ens demanen (50 x 2 + iva). Marxem pensant que el preu que haguéssim hagut de pagar era 30 x 2 + 12 (vi) + iva. La diferència que ens han cobrat de més són trenta euros. Ni ells es faran més rics ni nosaltres ens farem més pobres. Però no hi tornarem, no pels trenta euros sinó per l’actitud impresentable del maître de Casa Leopoldo. Després m’expliquen que la propietària d’aquest restaurant, Rosa Gil, no fa gaires dies es queixava a TV3 que cada dia tenen menys clientela. I doncs, què és pot esperar amb empleats així?

4 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Amb la mateixa precisió amb què ho expliques, Miquel, jo li faria arribar el comentari a la Rosa Gil. O, directament, el link d'aquest teu post.

Miquel Saumell ha dit...

Ferran,
Gràcies pel teu suggeriment... que he seguit al peu de la lletra.

Unknown ha dit...

Benvolgut senyor Saumell,

Per un elemental sentit de professionalitat i consideració amb els nostres clients, en primer lloc li demanem les més sinceres disculpes pel succeït amb vostès a la nostra casa.

Com en tot restaurant amb una dilatada trajectòria, rebem (i revisem, per millorar,) crítiques d'algun client insatisfet, i també les felicitacions de les persones que sovintegen la casa.

Comentat l'incident per part de l'equip de direcció del nostre restaurant, entenem que en aquesta oportunitat s'ha produït un seguit de mals entesos, dels quals assumim la nostra part de responsabilitat que tractarem de corregir per evitar que situacions desagradables pels nostres clients, es tornin a repetir.

Com vostè pot imaginar, la diferència de preus entre els dos diferents menús, no es pas arbitraria ni casual i s'explica en la diferència de quantitats i components que té cadascun d'ells, tant en el primer plat de degustació, com en el segon a escollir.

Ara bé, en demanar vostès el menú més car, i després decidir que en lloc de peix, demanarien el Segon de carns, la comanda que va arribar a la cuina, (que sempre es fa de bon començament per assegurar una cadència adequada en els temps i el punt dels plats), va a ser la seva primera elecció.

També som conscients de que una explicació mes detallada i curosa de la diferències entre els dos menús, de bon començament, per part del nostre maître, hagués evitat segurament aquest penós incident,

Té vostè tota la raó en el seu descontent però permeti'm atribuir a tot l'equip, i no només al maître, aquest error que ha estat oferir dos menús aparentment molt semblants, però que en realitat tenen diferències substancials tant en el que inclouen com en el seu preu. Sàpiga que ja estem buscant una solució per aquest problema i si té a bé donar-nos una segona oportunitat, estem ben segurs que ho podrà comprovar.

Molt cordialment,

Rosa Gil Garcia
Restaurant Casa Leopoldo

Miquel Saumell ha dit...

Benvolguda senyora Gil,

És evident que el client difícilment pot endevinar les coses que no s’expliquen. Al meu entendre aquí hi va haver al principi una manca clara d’explicacions, i posteriorment una actitud gens professional del maître, i és això el que ens va molestar més. Justament tot el contrari del que vostè ara ens mostra amb la seva atenta i professional resposta. Dit això ja pot suposar que li accepto les seves disculpes, i encara que el Raval és un barri que nosaltres no freqüentem gaire, no excloc que algun dia tornem a Casa Leopoldo on espero poder-la saludar personalment.

Salutacions cordials.

Miquel Saumell