Els centenars de milers d’aturats catalans que busquen feina, tant els que encara cobren la prestació d’atur com els que ja no cobren res, potser s’haurien de plantejar la conveniència d’erigir un monument a la vergonya sindical dedicat a les grans centrals d’aquest país, CC.OO. i UGT que, amb excuses i justificacions que no crec que cap persona amb dos dits de front pugui avui en dia compartir, estan a punt de carregar-se o s’han carregat ja, amb aquella xuleria i prepotència que els caracteritza, la possibilitat que la Nissan fabriqui un nou vehicle a Barcelona, amb tot el que això representaria d’unes inversions milionàries i la creació de milers de llocs de treball, entre directes i indirectes, que inicialment estaven previstos per a la fàbrica de Barcelona i que ara segurament es materialitzaran en un altre indret més business friendly que el nostre.
Afegitó a mig matí: s’acaba de fer públic que finalment s'ha reconduït el tema i empresa i sindicats estan a punt de signar l'acord que permetrà fabricar el cotxe a Barcelona. Me n’alegro molt, especialment pels treballadors aturats que busquen feina. Segueixo pensant que no s’ha d’estirar tant la corda, que aquesta vegada sembla que pot acabar bé però moltes altres vegades s’acaba deslocalitzant l’activitat industrial.
Afegitó a mig matí: s’acaba de fer públic que finalment s'ha reconduït el tema i empresa i sindicats estan a punt de signar l'acord que permetrà fabricar el cotxe a Barcelona. Me n’alegro molt, especialment pels treballadors aturats que busquen feina. Segueixo pensant que no s’ha d’estirar tant la corda, que aquesta vegada sembla que pot acabar bé però moltes altres vegades s’acaba deslocalitzant l’activitat industrial.
2 comentaris:
He sentit que els sindicats han acceptat l'acord. Entenc perfectament el que dius però també cal pensar que les condicions dels treballadors se estan reduint i arribarà un moment en que s'haurà de posar fi perquè no podràs viure ni treballant ni sense treballar.
Jordi,
Amb més o menys dificultats treballant podràs viure sempre, sense treballar serà molt més difícil. La situació és la que és, i cal no oblidar que en el cas de la Nissan la competència no és asiàtica sinó dels nostres socis europeus.
Publica un comentari a l'entrada