.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimecres, 28 de juny del 2017

Gestació subrogada

Dubto de moltes coses però sobre el tema de la gestació subrogada no tinc cap dubte, i el tinc tan clar que no m’hi calen matisos. Així, em manifesto totalment contrari a aquesta pràctica, sense excepcions. Al meu entendre la gestació subrogada no es justifica des de cap dels suposats arguments exposats per les persones que la defensen. Comencem per l’argument dels que defensen la gestació subrogada amb l’excusa d’ajudar a una dona amb dificultats. Si es vol ajudar econòmicament a una persona, no cal demanar-li que a canvi del teu ajut econòmic posi el seu cos a la teva disposició durant els nou mesos que dura un embaràs; si realment la vols ajudar, li dónes aquells diners sense condicions ni contrapartides. L’argument dels que pel motiu que sigui volen tenir fills però no ho poden fer de forma natural tampoc s’aguanta per enlloc. Sempre hi ha la possibilitat d’adoptar-ne un, que al món n’hi ha molts d’abandonats dels quals ningú se’n fa càrrec. I tampoc estic gens d’acord amb l’argument dels que pretenen que ser mare/pare és un dret. Tenir fills no és un dret, és una opció. Si no es poden tenir fills de forma natural i es rebutja la via de l’adopció, l’opció és no tenir fills. Ara ho volen regular per llei, però jo hi seguiré estant en contra. Ep, dit això amb tots els respectes pels partidaris de la gestació subrogada.

6 comentaris:

Clidice ha dit...

Em costaria molt trobar un argument a favor de la gestació subrogada que no em remetés a aquesta societat infantilitzada i de rebequeria contínua en la que vivim. Totalment d'acord amb tu. A part que és una peça més de què la dona continuï essent un objecte, ara un contenidor.

Anònim ha dit...

Cap respecte pels partidaris de la gestació subrogada. Hi ha temes on la debilitat es fa possibilitat. No ens enganyem, la gestació subrogada és un vici de rics i legalitzar-la és admetre que tot es pot conseguir amb diners.

Leo ha dit...

Amén

Unknown ha dit...

D'acord amb tu, Miquel però el partidaris de la gestació subrogada em mereixen respecte com a persones que són però la seva manera d'escollir com tenir un fill, em sembla execrable.

Pep ha dit...

La gestació subrogada és una forma de prostitució ampliada.

Miquel Saumell ha dit...

Moltes gràcies, veig que avui no hi ha cap veu discrepant.