.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 26 de novembre de 2007

L’escola pública a Catalunya (II)

Primer de tot vull aclarir que encara que aquesta sèrie d’articles fa referència a l’escola pública, una bona part del que es diu es pot aplicar igualment a l’escola privada. Vist el problema per una persona que s’ho mira des de fora i que, per tant, en té una opinió poc objectiva, la meva percepció és que degut a determinades circumstàncies que anirem explicant properament, l’escola pública en surt molt més mal parada que la privada. Més ben dit i per ser més precisos, els que en surten mal parats són els alumnes; al cap i a la fi, les escoles van fent i, pel que sembla, no es quedaran pas sense clientela.

Aprofitant que és dilluns, que potser és el dia amb menys somriures de la setmana, avui em proposo provocar algun somriure extra i, amb aquest objectiu, em limitaré a reproduir un text d’autor desconegut que corre per la xarxa. Mantinc l’idioma original.

LA ENSEÑANZA EN ESPAÑA un problema matemático:
·
ENSEÑANZA DE 1960
Un campesino vende un saco de patatas por 1000 Ptas. Sus gastos de producción se elevan a 4/5 del precio de la venta ¿Cuál es su beneficio?
·
ENSEÑANZA TRADICIONAL DE 1965
Un campesino vende un saco de patatas por 1000 Ptas. Sus gastos de producción se elevan a 4/5 del precio de venta, esto es a 800 Ptas. ¿Cual es su beneficio?
·
ENSEÑANZA MODERNA DE 1970
Un campesino cambia un conjunto P de patatas por un conjunto M de monedas. El cardinal del conjunto M es igual a 1000 Ptas., y cada elemento vale 1 pta. Dibuja 1000 puntos gordos que representen los elementos del conjunto M. El conjunto F de los gastos de producción comprende 200 puntos gordos menos que el conjunto M. Representa el conjunto F como subconjunto del conjunto M, estudia cual será su unión y su intersección y da respuesta a la cuestión siguiente: ¿Cuál es el cardinal del conjunto B de los beneficios? (Dibuje B con color rojo).
·
L.O.G.S.E
Un agricultor vende un saco de patatas por 1000 Ptas. Los gastos de producción se elevan a 800 Ptas. y el beneficio es de 200 Ptas. Actividad: subraya la palabra "patata" y discute sobre ella con tu compañero.
·
LA PRÓXIMA REFORMA
El tío Ebaristo, lavriego, burges, latifundista, espekulador i intermediario es un kapitalista insolidario q sa enriquezio con 200 pelas albender espekulando un mogollon d patatas. Bibe al hoeste de madrid esplotando ha los magrevies. Lleba asus ijos a una esjuela de pago. Analiza el testo, vusca las faltas desintasis, dortografia, de puntuacion y si no las bes no t traumatices q no psa nda.
·
Escribe tono, politono o sonitono con la frase "QUE LISTO EL EBARISTO" y envia un sms a tus colejas komentando los avusos antidemocraticos dEbaristo i conbocando una manifa expontanea nseñal d protesta. Si bas a la manifa sortearan un buga guapeao.

No perdem de vista, però, que el fet de fer-ne avui una mica de broma no treu gravetat al tema que estem analitzant, que no és altra cosa que el futur d’aquesta societat, un futur tan proper que, dissortadament, comença a ser ja el nostre present.
·
P.S.: Algú sap què és un buga guapeao?
·
(Continuarà)