.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dijous, 3 de setembre del 2009

Carta oberta al director del Fnac L'Illa

Sóc client d’aquesta botiga pràcticament des que van obrir. Abans fins i tot disposava de la targeta client (núm. XXX), però vaig decidir no renovar-la quan fa uns tres anys vostès em van demanar un pagament per procedir-ne a la renovació. Jo també em dedico al comerç, com vostès, però aquesta peculiar política comercial de fer pagar per ser client és una cosa que encara no entenc ara.

Llavors ja els vaig dir que m’alegrava que els anés tan bé el negoci que fins i tot es podien permetre el luxe de fer pagar al client potencial abans de ser-ho, per endavant, per poder disposar d’una targeta de dubtosa utilitat, almenys per a mi. No estic segur de si la persona que em va atendre va copsar la meva ironia.

Avui he tingut una nova prova que no només el negoci els segueix funcionant d’allò més bé, una cosa d’admirar en temps de crisi, sinó que tenen tants clients que fins i tot es poden permetre el luxe de prescindir-ne d’uns quants. O almenys d’un, el signant d’aquesta carta.

Els fets d’avui: al mostrador corresponent he demanat el llibre XXX, i el noi que m’ha atès, que sempre actua amb molta amabilitat, correcció i professionalitat, m’ha dit que allà no el tenien però que me’n demanaria un exemplar a la botiga del Triangle. En altres paraules, ha fet el mateix que havia fet moltes altres vegades; em sembla que d’això vostès en diuen traspàs entre botigues. Però sembla ser que per telèfon li han dit des del Triangle que vostès ara ja no donaven aquest servei al client, i que la única solució que m’oferien era que jo mateix anés al Triangle a recollir el llibre.

De la mateixa manera que fa tres anys no vaig entendre la política de fer pagar per renovar la targeta, ara no entenc aquesta nova facilitat que el Fnac dóna als seus clients de tota la vida per tal que tots anem coneixent les diverses botigues del grup, ara amb l’excusa de recollir determinats productes que s’han exhaurit en la nostra botiga habitual.

En fi, el noi que m’ha atès tampoc ho ha entès però m’ha dit que, lamentant-ho molt, ell no hi podia fer res. Jo llavors l’he avisat que faria aquest missatge a la direcció del Fnac.

Segons quina sigui la seva resposta o en cas de no resposta, em reservo el dret a fer pública aquesta carta, de manera que altres clients del Fnac puguin compartir l’alegria de saber que compren en un lloc amb tantes facilitats a la clientela.

Atentament,

Miquel Saumell
Sarrià, Barcelona

+ + +

Nota: Aquesta carta la vaig enviar al director del Fnac de L’Illa Diagonal el dia 3 d’agost, avui fa exactament un mes. Com que la resposta del Fnac ha estat un silenci més que cridaner, m’ha semblat que ja era el moment de fer-la pública.
·
Afegitó del 4/9/2009: La influència que tenen els blogs, o almenys alguns blogs, es demostra també amb el següent fet: ahir a mig matí vaig rebre una llarga carta de disculpes del Fnac, donant-me una sèrie d'explicacions barrejades amb algunes excuses de mal pagador. Això sí, cap ganes de vendre per part del Fnac, cap referència al llibre del meu interès que els vaig demanar fa un mes.

8 comentaris:

Eva Peña ha dit...

Completament d'acord, i a més de tot això fa molt de temps que l'assortiment i la qualitat literària en aquesta botiga han caigut en picat.

T'ho dic jo que sempre que vaig amb una llista de llibres surto amb la cua entre cames, o amb les mans buides i me n'he d'anar a Casa del Llibre o llibreries de barri.

Fatal. I aquests del Fnac aniran de sobrats...

Clidice ha dit...

Puc dir que agraeixo a l'FNAC l'ocasió que m'ha brindat de descobrir llibreries a Barcelona. Tot fa tuf de canvi de direcció d'un temps a aquesta banda i, com diu l'Eva, cada vegada és més difícil sortir d'allí amb alguna compra.
No cal dir que la seva política de preus ara només se sustenta en la fama, agafada anteriorment, de ser més econòmics, res més que això, perquè en articles electrònics, que n'he hagut de reposar uns quants, tot era més car que qualsevol altra botiga.
O sigui que: monsieurs de l'FNAC, à bientôt.

Vida quotidiana ha dit...

Mai he entès aquestes empreses que, tot i tenir gabinets de comunicació, atenció al client, responsabilitat social corporativa, etc, etc, són incapaços de contestar un correu electrònic, ni que sigui amb una resposta de rigor.

Per cert, fa uns mesos vaig fer una comanda a Amazon UK, i un dels llibres no em va arribar. Vaig escriure'ls i al cap de pocs minuts tenia un correu disculpant-se i demanant-me que m'esperés uns dies per veure si, efectivament el llibre s'havia extraviat. Uns dies després del deadline els vaig tornar a escriure confirmant-los la no-recepció del llibre. Al cap de poques hores vaig rebre un nou correu disculpant-se mil vegades i enviant-me'n un de nou. Quina diferència amb les botigues d'aquí!

Anònim ha dit...

I mai no has tingut històries amb els senyors "Decathlon"? Ai, les grans cadenes!

Per cert, en David menciona l'Amazon: jo també hi compro i cap problema. Ahir, però, un amic em va parlar d'un grup que encara ofereix música i llibres més bé de preu i sense despeses de tramesa: Play.com... Es veu que operen des de l'illa de Jersey...

Aleix ha dit...

Jo vaig fer el mateix, deixar de ser soci, i de client, el mínim. Si és per llibres, Abacus (el carnet si que té raó de ser) o Bertrand, a Rambla Catalunya, una passada!

Miquel Saumell ha dit...

Eva, Clidice, David, Montse i Aleix:
S’agraeixen els vostres comentaris. Veig que el meu cas no és pas una excepció i... això em deixa més tranquil.
La influencia que tenen els blogs, o almenys alguns blogs, es demostra també amb el següent fet: ahir a mig matí vaig rebre una llarga carta de disculpes del Fnac, donant-me una sèrie d’explicacions barrejades amb algunes excuses de mal pagador. Això sí, cap ganes de vendre per part del Fnac, cap referència al llibre del meu interès que els vaig demanar fa un mes.

Anònim ha dit...

AMB LES BONES LLIBRERIES QUE TENIM EN QUANSEVOL BARRI,NO PUC ENTENDRER EL PERQUE DE COMPRAR, EN UNA CADENA QUE DESCRIMINA ELS LLIBRES EN CATALA.
JUGANT AMB BCN.

Miquel Saumell ha dit...

Bon dia Oliva,
Amb la mateixa franquesa que explico allò què explico, haig de dir que jo encara no he detectat aquesta discriminació que dius. Potser és que no m’hi he fixat prou.