.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

divendres, 18 de març del 2011

El blog 1.0 de la consellera Ortega

Abans d’ahir vaig criticar la vicepresidenta Ortega. Vaig enllaçar l’article del seu blog on ella intentava justificar, al meu entendre sense èxit, la relliscada en forma de mentida en el seu currículum. Sé del cert que l’article del seu blog ha rebut algun comentari crític, cosa que per altra banda tampoc ha de sorprendre. Dic que ho sé del cert perquè com a mínim jo mateix n’hi vaig deixar un, i suposo que no he estat l’únic en fer-ho. Resulta significatiu, però, que passades 48 hores al seu blog no hi surt publicat cap comentari. Tot sembla indicar que la moderació de comentaris que té activada el blog de la consellera s’ha convertit, almenys aquesta vegada, en una eina de censura. Ortega hi té tot el dret, faltaria més, és el seu blog i a casa seva cadascú fa el que vol. Exactament el mateix dret que té el radar de comentar les petiteses que passen a la xarxa. Evidentment aquest episodi m’ha fet canviar d’opinió sobre el blog de la consellera. Fins ara pensava que era un blog modern 2.0, amb opinions d’anada i tornada, però ara he constatat que només és un simple blog 1.0 dels d’abans, sense dret a rèplica pública. A la xarxa cadascú escull la imatge que vol donar, i la d’Ortega ha quedat perfectament definida.

6 comentaris:

Clidice ha dit...

No conec el blog, perquè no solc visitar blogs de polítics "professionals", que normalment no duen ni ells, la majoria analfabets digitals. Però no m'estranya res del que dius. Ara, ja està bé que vagin caient les màscares.

Granollacs ha dit...

Vaig arribar a començar a escriure un comentari però quan portava unes quantes paraules vaig pensar que no calia ni intentar-ho. Veig que anava ben encaminat.

Per cert, és normal que la senyora Ortega exhibeixi la imatge corporativa de la Generalitat en el seu bloc personal? Investigarem que diu la normativa al respecte...

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
De tot se n’aprèn.

Granollacs,
És un simple enllaç, no hi veig res a dir.

Miquel Saumell ha dit...

Ahir en David em va deixar aquest missatge que misteriosament no va sortir publicat al blog:

""Fa temps que vaig demanar que Stic.cat consensués una definició de bloc, perquè tots sapiguéssim de què parlàvem. Una de les coses que vam comentar eren aquells blocs que no acceptessin comentaris. Al meu entendre no podien merèixer aquest qualificatiu, com tampoc aquells que es dediquen només a refregir articles publicats a altres llocs.""

La meva resposta:

Sense ser cap tècnic en la matèria, discrepo. Jo crec que un blog que no accepta comentaris és un blog, si tu vols un blog 1.0 per diferenciar-lo dels que sí n’admeten. Una altra cosa és que en un món tan dinàmic com aquest ens agradi més o menys que existeixin els blogs que no admeten diàleg.

Clidice ha dit...

Has mirat si el tens en la pestanya del "correu brossa", a vegades passa, ja ho saps.

I no estic d'acord amb en David respecte a que s'hagi d'acotar la definició de "blog" més enllà del seu significat inicial: bitàcora. Un blog és un medi de comunicació, els seus continguts ja depenen del seu autor.

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Això dels comentaris que no surten publicats de tant en tant em passa, i encara no en sé el motiu. Res a veure amb el correu brossa. Gràcies.