.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimecres, 1 de juny de 2022

La comèdia del peatge urbà

Alguns polítics barcelonins han descobert la sopa d’all, i aquesta vegada l’han batejat amb el nom de peatge urbà. Quatre euros al dia per poder moure’s amb cotxe per la ciutat, per sortir de la ciutat si has d’anar, posem per cas, a Igualada, o per entrar a la ciutat si vens de fora i no vols dependre de la tortura maquiavèl·lica diària anomenada Rodalies. Sembla ser que aquest peatge només se’ns cobraria els dies feiners que agaféssim el cotxe. Així, de moment, els caps de setmana podríem anar tranquil·lament a la Cerdanya o a l’Empordanet.

Londres, Milà, Nova York, Singapur i algunes ciutats escandinaves ja tenen implantat et peatge urbà, i diuen que amb aquesta mesura la gent agafa menys el cotxe i, en conseqüència, es redueix la contaminació. Tot el que sigui reduir la contaminació no em sembla mala idea, però hi ha un petit detall que em grinyola. Si aquest peatge és per poder circular en cotxe, quin és l’objectiu de l'IVTM (Impost sobre vehicles de tracció mecànica) que ja paguem fa anys?

L'Ajuntament de Barcelona diu que l'IVTM serveix per circular per les vies públiques, i llavors us es pregunta si les nostres estimades autoritats poden gravar per duplicat la mateixa activitat. Jo diria que no.