.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dijous, 3 de maig del 2012

Rien ne va plus!

La franquícia catalana del Partido Popular estrena logo. Estèticament el nou logo, resultat d’adjuntar al seu logo nacional (per entendre’ns, estatal) una bandera que ells sempre anomenen regional i que la majoria de la seva clientela mai no l’ha considerat la seva, és lleig amb ganes. Han espatllat un bon logo, l’original del Partido Popular, per parir aquesta cosa. Estic convençut que el nou logo no guanyarà mai un concurs de disseny. Però contra gustos...

Això quant a les formes del nou logo. Quant al fons de l’assumpte i del que representa el nou logo, encara pitjor. Ha desaparegut el mot Cataluña. Abans es feien dir populares de Cataluña, Partido Popular de Cataluña. De fet, consultada la seva pàgina web a l’hora de penjar aquest post, encara se’n diuen. Així, en espanyol, con orgullo y sin verguenza. La seva pàgina web té també una opció en català, però és això, una opció que s’ha d’anar a buscar expressament. D’entrada i perquè no en quedi cap dubte, en cristiano, en la lengua del imperio.

S’esforcen molt amb maquillatges d’aquesta mena però la realitat és molt tossuda. Quan a Catalunya es convoquen eleccions al Parlament, el Partido Popular recull el dotze per cent dels vots. Ells diuen que és molt i ara això no ho discutirem. Però és el dotze, només el dotze per cent dels catalans els dóna suport. En la seva millor època (Vidal-Quadras) van arribar a recollir el tretze. Dotze o tretze, aquest és el sostre del Partido Popular a Catalunya. A tot estirar i sumant-hi els Ciudadanos potser arriben al quinze. Rien ne va plus!

5 comentaris:

Aitor ha dit...

Totalment d'acord amb la forma...el trobo lletgíssim.
I amb el fons...per més que ho dissimulin, se'ls veu massa el llautó!

Jordi ha dit...

Si alguna cosa tenen els del PP és dir una cosa i fer un altra, anomenar les coses de diferents maneres (res de "al pan pan y al vino vino, com deia el seu lider) i, sobretot, fer marketing. Suposo que amb aquest logo volen fer veure que se senten catalans (tot i que se senten espanyols de Catalunya) pensant que atrauran votants de CiU que no són independentistes. Diuen que a les enquestes el sentiment majoritari és sentir-se espanyol i català sense mirar altres preguntes que els molesten (els resultats és clar). El que no veuen és que el gir independentista (?) de CiU ve imposat per les seves bases.

Clidice ha dit...

Lleig amb ganes, com ... res, millor callo. A més, cap problema :)

Clara Esquena i Freixas ha dit...

Em penso que podríem afirmar sense equivocar-nos massa que la inversió en publicitat als partits és indirectament proporcional a la força de les seves idees polítiques i la capacitat que tenen per oferir propostes reals per afrontar els problemes del país. Quanta més parafernàlia, pitjor. Mentre no facin una depuració en profunditat, a can PP ho tenen clar, si volen convèncer la parròquia. Ja no dic els que no són simpatitzants seus sinó els mateixos votants de dretes espanyoles, que ja no saben on amagar-se, ni quin argument donar per maquillar la corrupció "pepera"!

Miquel Saumell ha dit...

Aitor, Jordi, Clidice, Clara,
Moltes gràcies. Em sembla que tots cinc formen part del club que no vota Partido Popular ni Ciudadanos.