.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dissabte, 1 de desembre del 2007

Carta oberta al Sr. Hereu, Batlle de Barcelona

Avui parlarem, si vostè vol, d’un tema que pot semblar menor, però suposo que coneix aquella dita que diu que la suma de les coses petites que funcionen bé fa que el conjunt funcioni millor.

Potser recordarà (i si no ho recorda i ho busca, ho trobarà al seu arxiu) que el passat mes de juliol el vaig escriure i li deia, entre altres coses, el següent:

M’ha resultat impossible obtenir un email per poder-li enviar aquesta carta per el mètode actual, i ho haig de fer per correu ordinari tal com es feia el segle passat. Ni a la centraleta de l’Ajuntament 934027000, ni al 010, ni al web tenen o donen aquesta dada que sembla ser un secret d’Estat. L’única solució que donen és que fem servir el formulari del web de l’Ajuntament. Però resulta que en aquest formulari no ens queda constància del correu del destinatari, ni de la data i l’hora de la tramesa, ni del contingut del missatge, i per tant no serveix. I això ho fa un Ajuntament que presumeix de modernitat, de noves tecnologies, de 22@, de ser exemple pel mon mundial, i de no sé quantes coses més. Crec que això també s’ho haurien de fer mirar.

El dia 3 de setembre vostè em va contestar i, fent esment a aquell punt en concret del meu escrit, em deia textualment el següent:

“... lamento que no pogués localitzar la meva adreça de correu electrònic, la qual està oberta al web de l’Ajuntament www.bcn.cat/alcalde a totes les persones que desitgen fer-me arribar les ...”

Miri, la seva carta no la vaig contestar doncs aquest és un tema que ja em cansa haver-lo d’explicar tantes vegades, i l’Ajuntament segueix fent-se l’orni. La seva adreça de correu electrònic no la vaig poder localitzar simplement perquè al web de l'Ajuntament NO HI ERA.

Però com que veig que avui ENCARA NO HI ÉS, i tres mesos després de la seva carta els ciutadans barcelonins seguim amb la mateixa mancança, em permeto tornar-li a demanar que hi posi remei, que tampoc hauria de ser tan difícil. I ja li anticipo que no val que em contesti ara dient-me quina és la seva adreça electrònica, que ja la tinc, sinó que es tracta de facilitar les comunicacions a tots els ciutadans i no només a alguns.

La situació a dia d’avui és que el web de l’Ajuntament, com a "correu de contacte" hi surt només el famós formulari que ja li explicava el mes de juliol, amb totes les mancances que li deia. És un sistema diguem-ne una mica trampós, doncs mentre l’Ajuntament té totes les avantatges, el ciutadà no en té cap. L’Ajuntament, fins i tot, et podria dir que no has enviat aquell escrit que tu saps perfectament que sí que has enviat, però que no ho pots demostrar doncs el propi sistema no ho permet.

Senyor Hereu, no li sembla una mica pervers aquest sistema? No li sembla que potser començaria a ser hora de posar-hi remei, i d’oblidar-nos de les instàncies de paper tradicionals, dels segells de correu i de tot allò que era molt vàlid al segle XX però que avui comença a ser obsolet, a fer tuf de naftalina? Té Barcelona vocació de modernitat? Doncs apa, no fem perdre més el temps a la gent!