.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

divendres, 16 de gener del 2009

Tremosa i la seva suposada independència

Ha sigut noticia el fitxatge de Ramon Tremosa com a candidat de Convergència al Parlament Europeu. S’ha fet esment del seu perfil soberanista i la seva preparació intel·lectual però, sobretot, el que més s’ha destacat d'ell és la seva condició d’independent.

Ara s’ha fet públic que fins fa quatre dies Tremosa militava a Convergència i el coneixement d’aquesta recent militància no a tothom li ha semblat bé. Bé, de fet sembla ser que va deixar de pagar quota l’any 2002. Quatre dies. A mi personalment no m’ha agradat gens, no el fet absolutament secundari de la seva militància sinó la moto que ens han volgut vendre els dirigents de Convergència sobre el fitxatge estrella d’un suposat independent. Al meu entendre hagués estat més correcte evitar equívocs i dir que Tremosa era un ex militant del partit.

Els que seguim Tremosa de prop i llegim els seus llibres i els seus articles ja sabem de quin peu calça. A mi, particularment, el discurs de Tremosa em sona bé, m’agrada força, i no em preocupa gens que militi o deixi de fer-ho. De fet, tinc molt clar que el cap de llista d’un partit, hi militi o no, sempre es deu a les directrius de la seva direcció. Per tant, en aquest cas crec que tocava incidir menys en la seva independència i més en el programa que es vol tirar endavant amb Tremosa de diputat. A mi m’hagués agradat, per exemple, que ens expliquessin quines diferencies hi haurà amb el programa del diputat Guardans.

Amb militància o sense se suposa que a hores d’ara l’independent Tremosa ja té clar que els seus nous caps polítics tenen despatx al carrer Còrsega 333. És evident que la seva suposada independència l’haurà de deixar en stand-by mentre treballi per a la coalició.

2 comentaris:

ISB ha dit...

estic d'acord que sabent que havia estat militant, com a mínim s'ha fet una mala gestió (o no-gestió) d'un fet que havia de sortir inevitablement als mitjans. Però militant i independència no haurien de ser incompatibles..potser és que encara em dura 'l'esperit nadalenc'!

fins aviat

Miquel Saumell ha dit...

Aubachs,
Ara veig que La Vanguardia d'avui també en parla (“Estupor en CiU porque Mas callara la militancia de Tremosa”) i crec que sí, que encara et dura l'esperit nadalenc, però això no és necessàriament negatiu.