.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

divendres, 30 de gener del 2009

Probablement la crisi no existeix. Deixa de preocupar-te i consumeix. T’esperem al cortinglés

Fixeu-vos que rima i tot però aquest anunci no l’he vist mai. És podria donar el cas que una gran empresa tipus cortinglés decidís muntar una campanya publicitària en aquests termes, per tractar de fomentar el consum dels seus clients potencials i mirar d’augmentar la xifra de negocis. Res a dir i, en qualsevol cas, si ells milloren el seu negoci de retruc se’n beneficia tothom via impost de societats.

Ara tenim una campanya publicitària que utilitza frases similars per tunejar els autobusos en defensa de l’ateisme, i una altra en projecte en el sentit oposat. Se suposa que al darrere d’aquestes campanyes hi ha unes organitzacions serioses, amb uns pressupostos ben farcits i unes prioritats de despesa cobertes amb escreix que els permeten utilitzar els seus superàvits d’aquesta manera tan peculiar. És a dir, entre nosaltres i ara que no ens llegeix ningú, llençant els diners per la claveguera, talment com si els fessin nosa.

Sempre m’ha fet mal als ulls veure com es llencen els diners. Evidentment em fa més mal si els diners són públics, perquè una part són meus, però en qualsevol cas m’entristeix veure que hi ha gent amb tan poca inventiva, i constatar amb quina alegria decideixen certes despeses al meu entendre sense cap sentit. Amb la quantitat de necessitats bàsiques que hi ha per cobrir arreu crec que no descobriré la sopa d’all si dic que una persona mitjanament sensible s’ha de sentir com a mínim estranyada amb frivolitats d’aquesta mena.

I contràriament a allò que dèiem abans de l’hipotètic cas del cortinglés, encara que aquests anuncis convencin la gent a favor o en contra de l’ateisme la societat com a tal tampoc en sortirà beneficiada. Aquí no hi juga l’impost de societats.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

El títol de l'article sembla que te l'hagi suggerit el zapatero, oi?

El tema dels autobusos... s'ho paguen ells amb els seus diner, res a dir.

I sobre elcorteinglés... la campanaya de rebaixes on el logo triangular verd esdevé una emoticona feliç, és molt semblant al que dius. ;-)

Enric Tomàs ha dit...

Totalment d'acord Miquel. No sé d'on vénen els calers per financiar tal despesa en aquest tipus d'anuncis. Sembla com si ens volguessin idiotitzar o potser es pensen que per veure uns anuncis a un autobús algú pot canviar una cosa tan interna com les creences religiososes.

Anònim ha dit...

Molt bo el títol! respecte al Corte Inglés, qualsevol dia ens trobarem igual que al Polònia, amb la bandereta verda al capdamunt de la senyera...! el més divertit seria veure els Consellers treballants pels xinos.

Miquel Saumell ha dit...

Met,
Ara que ho dius, potser sí que el títol està inspirat en alguna cosa dita per aquest senyor. De vegades el subconscient ens juga males passades.
Els busos dius que s'ho paguen ells però... n’estem segurs? Vols dir que si rasquéssim una mica no hi trobaríem alguna subvenció pública al darrera dels anunciants? Jo no hi posaria la mà al foc.

Enric,
Evidentment no només són els polítics els que sovint pretenen idiotitzar-nos. Intentar idiotitzar la gent deu ser una cosa molt llaminera per segons qui.

Rosalita,
Doncs sí, estaria bé. Però els xinos, que de tontos no en tenen res, no crec que en fitxessin cap; molt em temo que no passarien el tall.

Trina Milan ha dit...

Miquel,
les decissions de despesa per part de les organitzacions independents són legítimes, però estic d'acord amb tú en què en determinats moments no són adequades ni per l'objectiu ni per la crisi que tothom està patint. El que hiha al darrera d'aquest intercanvi de missatges publicitaris als busos no té gaire a veure amb el que l'importa a la gent que no té ni per arribar a final de mes..això només demostra que aquells que s'omplen la boca de misericòrdia cristiana, no tenen cap interès per allò que diuen que va dir Jesucrist..salut amic

Miquel Saumell ha dit...

Trina,
Per si et serveix d'orientació m’han dit de fons molt ben informades que en Montilla no hi puja mai en aquests autobusos tunejats.
Por algo será!