.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 2 de febrer del 2009

Potser això no ho llegirà ningú

Una eina de can google anomenada analytics, que molt de tant en tant em miro per tenir una idea de l’evolució del número de visitants d’aquest blog i altres detalls estadístics, em diu ara que a partir del dia de Reis els visitants d’aquest blog van baixar de sobte fins a la xifra de... zero, i amb aquesta xifra tan rodona m’he mantingut fins al dia d’avui. No és cap broma. Segons analytics des de fa quasi un mes el radar no té cap visitant. Cap ni un. Zero lectors.

Però com que sé del cert que encara em llegeix algú i per altra banda tothom t’avisa que no tot el que es diu a la xarxa és veritat, he demanat l’ajut tècnic d’un que hi entén perquè m’expliqui què pot haver passat i com posar-hi remei. No és que m’amoïni gaire que em visiti menys gent però em resisteixo a acceptar que d’un dia per l’altre, de sobte, m’hagi quedat sense lectors. Seria molt estrany ja que a mitjans de desembre, l’última vegada que ho vaig mirar, aquest blog passava amb escreix de les cent visites diàries, que no és gaire però que és bastant més que zero.

Resulta que al voltant de Reis vaig potinejar una mica el blog fent proves amb altres formats tot i que, al final, el vaig tornar a deixar tal com el tenia. En algun moment em devia passar per alt de clicar alguna cosa i aquest oblit o error m’hauria desactivat l’analytics. Ara, després de remenar les tripes del blog durant una bona estona sembla ser que finalment el problema pot haver quedat solucionat, encara que per estar-ne segur m’hauré d’esperar un parell de dies. Mentrestant, fins que no tingui la confirmació que encara mantinc una certa clientela, crec que és millor que no em creï falses expectatives escrivint coses que potser no llegirà ningú.

Explico aquestes misèries perquè sé que bastants dels lectors d’aquest blog són a la vegada blogaires, i això que m’ha passat a mi els podria passar a ells si els seus coneixements tècnics sobre la gestió d’un blog fossin similars als meus, és a dir, nuls.

I això sí, gràcies per llegir-me, digui el que digui l’analytics.

9 comentaris:

Unknown ha dit...

Jo no aconsegueixo que analytics m'ho tingui en compte i estic apuntat a un altre servei.

Esther del Campo ha dit...

Hola Miquel!! Jo encara que estic entre una muntanya d'apunts i d'exàmens i no publiqui et llegeixo i hi vaig entrant!!! Així que una lectora tens almenys (i 25 lectors fixes subscrits al teu blog al Google Reader, que déu n'hi do!) Això fa pinta de que, remenant les tripes del blog i l'html, t'has carregat el codi de l'Analytics...(cosa que jo també vaig fer i a més em vaig carregar la plantilla). Jo el que vaig fer és començar de zero: vaig esborrar el tros de codi que em quedava -i que no funcionava- i vaig tornar a instal·lar-lo de nou, i al cap de dos dies ja tornava a tenir visitants! Ja ens explicaràs si tornes a tenir lectors ;)

Anònim ha dit...

Ostres, Miquel! A mi ja em coneixes i t'imaginaràs que ni sabia que existia una tal eina.

Tu tranquil, que ja veus que per aquí fem acte d'aparició, molt fidelment, tota una sèrie de gent. I AIXÒ ÉS EL QUE COMPTA!!! :)

Abraçades a Sarrià.

Anònim ha dit...

Interessant el què expliques d'analytics, no ho coneixia.
I ja veus, pots seguir-me comptant entre els fidels :)

Miquel Saumell ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris, una mena de prova del cotó de que encara hi ha algú que treu el cap per aquí, diguin el què diguin les eines de google.
L'analytics, avui, segueix sense funcionar, i el cap de setmana faré un nou intent per re reinstal·lar-lo.

Toni Rodon ha dit...

Vaja, jo que era un lector nou d'ençà que el 2009 ha donat el seu tret de sortida... :P

Anònim ha dit...

Jo, llegeixo el radar.

Joanb_Palahí ha dit...

jo també et llegeixo

Miquel Saumell ha dit...

Doncs moltes gràcies a tots vosaltres per llegir-me, i també als altres lectors que sé que llegiu "el radar" encara que no ho dieu. Amb una menció especial pels tres lectors que avui mateix m'han confirmat privadament que em llegeixen... des d'Ushuaia, al sud de l'Argentina.
I l’analytics que digui el que vulgui, jo em refio més del que em dieu vosaltres.