.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 24 d’agost del 2009

Benvinguts a Catalunya?

Divendres al vespre aquest cronista tornava a Catalunya per la carretera N-240 que va de Barbastro a Lleida, un tram que actualment l’estant convertint en autovia. De fet, des d’una mica més enllà de Barbastro fins passat Monzón ja està enllestida, i és d’esperar que aviat tot el recorregut deixi de ser la carretera d’un carril per sentit que és ara per esdevenir una autovia amb tots els ets i uts. Només passar la frontera que marca els límits entre Aragó i Catalunya, situada entre Binéfar, última població aragonesa, i Almacelles, primer poble de Catalunya, el viatger es troba amb els tradicionals cartells verds que indiquen que arribes a Catalunya, on es pot llegir el Benvinguts a Catalunya, Província de Lleida i Comarca del Segrià. Almenys el primer cartell se’l podrien perfectament estalviar.

En aquell punt s’inicia una veritable pesadilla per als conductors. Tot d’una comencen a aparèixer cartells lluminosos i dels altres anunciant controls policials, controls de velocitat per radar, uns altres que informen sobre el nombre de morts i ferits que hi ha hagut darrerament a les carreteres de Catalunya, com si totes aquestes informacions fossin imprescindibles per la nostra seguretat. Potser convé recordar que la publicitat estàtica que abans hi havia hagut a les carreteres es va suprimir fa bastants anys perquè es va considerar, al meu entendre amb molt bon criteri, que distreia els conductors. Doncs bé, ara en comptes dels anuncis de Cacaolat i Canals & Nubiola et trobes amb els missatges subliminals del conseller Saura i companyia. És la prova del cotó que ja ets a Catalunya.

Simultàniament comencen a sorgir com a bolets radars de tot tipus, també algun de mòbil, els rectangulars en forma de caixa que hi ha arran de terra i els verticals, incloent-hi els anomenats piezoelèctrics. Aviat un ja té assumit que està entrant en l’estat policial en què s’estan convertint les carreteres de Catalunya. La Generalitat ens vol tenir a tots atemorits i cada dia veig més clar que ho va aconseguint. Abans, el conductor mirava bàsicament endavant i de tant en tant es fixava en el mirall retrovisor; ara, el conductor se sent tan intimidat que va alternant la mirada entre les cada dia més capritxoses limitacions saurenques de velocitat i el velocímetre del seu cotxe.

Bé, poc abans d’arribar a Lleida tornes a agafar una autovia que ja no deixes fins a Barcelona. Però és a partir de Martorell, quan aquest cronista ja porta fets més de 500 quilòmetres i només té ganes d’arribar a casa i deixar el cotxe al garatge, quan arriba la part més feixuga del viatge. Primer hi ha un tram amb limitació de 120 que ja s’està preparant per a la velocitat variable que s’introduirà properament. (Es tracta d’un eufemisme made in Saura per indicar que allà aviat no ens deixaran superar els 80 o molt menys, fins al límit absurd però d’una eficiència recaptatòria indiscutible dels 40 per hora que ja s’ha establert en algun altre tram). Seguim. Poc després es redueix el límit a 100 i bastant abans de Molins de Rei comença el límit clarament recaptatori dels ridículs 80 en una autopista de tres carrils que ja no deixes fins a l’entrada de la Diagonal.

Tot aquest negoci el porta el conseller Saura, que potser recordareu que fa uns anys pretenia introduir en una llei el dret a la felicitat dels catalans, amb el que es demostra que el concepte felicitat té moltes lectures, o que quan Saura es refereix als catalans feliços evidentment no hi inclou els maltractats conductors.

12 comentaris:

Clidice ha dit...

per al senyor Saura els catalans no serem feliços fins que el "big brother" ens ho controli tot i tot sigui de missatge únic ... tot i que, ben pensat, això és el que sempre han volgut fer tots els que han manat aquí no?

Miquel Saumell ha dit...

Uns més que altres, Clidice, uns més que altres. Les esquerres que provenen del comunisme tenen l’esquema dels eficients CDR cubans, i intueixo que aquí voldrien arribar a la mateixa fita. Aviat veuràs inspectors saurencs remenant les nostres escombraries. Al tiempo!

Per cert, aprofito per dir-te que el teu blog potser deu tenir algun problema tècnic. Cada cop que hi entrava (ara fa dies que no ho faig, et llegeixo via reader) se’m penjava l’ordinador. Ho he provat amb dos ordinadors diferents, i només em passa amb el tel dels ulls. També podria ser que fos casualitat. No se t’ha queixat ningú?

Clidice ha dit...

ningú :O no en sabia res, encara que pot ser que siguin problemes de connexió, que amb això de què estiguin "cablejant" (o cabrejant) va a pedals :( Plz si et torna a passar envia'm un correu, que miraré d'esbrinar-ho.

greips ha dit...

l'altre dia sortia una foto, crec q a la vanguardia, de l'autovia de castelldefels amb els 3 carrils buits i la senyal de 50 als panells. Difícil d'entendre...

I si, jo també em passo més estona controlant a la velocitat que vaig que no mirant la carretera. Com que autovies i autopistes van canviant els límits a discreció quan portes 5km's sense veure cap cartell ja tens la sensació que segur que vas massa ràpid. De debò, és molt estressant conduir per catalunya :(

A més, no entenc pq sortint de barcelona per l'autovia tens el limit de 80 fins arribar a pallejà (que són uns quants quilòmetres) i en canvi entrant pel nord (o vallès) aquest límit no existeix. No ho entenc :-?

Guillem Carbonell ha dit...

A mi el que em posa nerviós és a la nit, quan arribes a BCN i no hi ha cotxes però has d'anar a aquella ridícula velocitat...

Per cert, parlant de radars, no estaria de + que fessis una foto a algun dels radars que hi ha per Sarrià (Rondes o a l'arribada dels túnels) i n'afegissis la foto a un dels laterals del teu blog! ;D

En tot cas, bentornat a Catalunya, radar Miquel!!!

Marc D ha dit...

Es que tothom sap que el cotxe és el paradigma de la burgesia, opressora de la classe treballadora i la essència de tots els mals d'aquesta societat capitalista i inhumana.

Sort en tenim del senyor saura que mitjançant la seva salvadora revolució vers la expoliadora classe benestant, retornarà al pais la felicitat, la igualtat i el socialisme.

Catalunya té el que es mereix. No hase falta disir nada más.

Miquel ha dit...

Precisament aquest estiu vaig tenir el meu primer encontre amb els famosos 80km/h de les rondes, i la veritat va ser una experiència horrorosa.

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
D’acord, però de moment prefereixo seguir utilitzant el reader.

Greips,
La sortida per l’autopista de Girona és el cas més flagrant. En molt pocs kms (entre el Nus de la Trinitat i el peatge de Mollet) et trobes, per aquest ordre: 80, 100, 120 (fàbrica de ciment), 100, 80 i 60. La petita zona de 120 és per que el conductor agafi confiança, doncs immediatament surt el 100... complementat amb el radar vertical.

Guillem,
Gràcies pel suggeriment.

Marc,
Alguns diuen que sort en tenim d’en Saura que cuida de nosaltres! Si no fos per ell diuen que hi haurien molts més morts a la carretera. Evident, i si prohibissin els cotxes ja no n’hi hauria cap.

Miquel,
Alerta si vas per les rondes perquè de tant en tant hi han petites zones "radaritzades" de 60, sense cap altre justificació que ho justifiqui que el purament recaptatori.

Miquel Saumell ha dit...

Miquel,
... justificació que ho justifiqui... valga la redundancia.

Artur ha dit...

El més patètic és que el senyor Saura, que de senyor té ben poc, és, per començar, dels polítics actuals que menys suport democràtic ha tingut. Ens mana qui menys vots ha tingut.

En segon lloc, la xarxa catalana de carreteres és la gallina dels ous d'or del seu departament. Els radars estan en els llocs on poden fer més recaptació.

Tot són diners i al Saura li importa tres cogombres el medi ambient, els accidents i tot això: només vol "manipular" i "controlar" la societat. És, en el fons i en la forma, un stalinista de c....

I els catalans sempre torturats per oportunistes... Quan n'aprendrem?

Miquel Saumell ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Miquel Saumell ha dit...

Artur,
Quan n’aprendrem, dius? Tu no ho sé, jo ja ho vaig aprendre fa molts anys, i evidentment aquesta colla que ens governa ara no ha rebut mai el meu vot.