.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dilluns, 28 de març del 2011

Una estranya tàctica: fer la guitza als teus votants

Per tal que els tornin a votar, abans d’unes eleccions els candidats acostumen a mimar especialment els seus districtes. Però amb les seves dues conegudes obsessions, els arbres i els vehicles privats, la regidora eco comunista Mayol és una excepció d’aquesta regla. Així, tallar arbres a dojo amb l’excusa d’eixamplar les voreres i d’aquesta manera tan ecològica suprimir places d’aparcament és un clàssic en les actuacions d’aquesta regidora, que mai ha dissimulat la seva creuada ideològica en contra del vehicle privat. Ara dóna un pas més i proposa castigar els propietaris de vehicles de més de deu anys d’antiguitat prohibint-los que circulin per la ciutat. Dies després va suavitzar la seva proposta, lligant-la més a vehicles contaminants que a cotxes vells com havia fet al principi, ignorant que ja hi ha una normativa prèvia en aquest sentit. Com sap tothom menys la senyora Mayol, si no passes l'ITV no pots circular.

A Barcelona tothom sap on el vot és majoritàriament de dretes (per exemple, a Pedralbes) i on dominen les esquerres (per exemple, a Nou Barris). Suposo que el gruix del vot que recull el partit de la senyora Mayol prové més aviat de Nou Barris que de Pedralbes. Suposo que fan durar més els cotxes els veïns de Nou Barris que els veïns de Pedralbes. Per tant, és de suposar que els votants de la senyora Mayol utilitzen vehicles més aviat vells que nous. Si totes aquestes suposicions són certes, que ho són, em pregunto quina lògica electoral hi ha darrere de la proposta de l’encara regidora, amenaçant els seus votants potencials amb la prohibició que utilitzin els seus vehicles.

En casos com aquest un també es pregunta què els costaria a molts polítics rumiar una mica, ni que només fos una mica, abans d’obrir la boca. Però també podria ser que com que aquesta senyora fa temps que diu que vol tornar a Mallorca, abans d’agafar l’avió es vulgui venjar dels seus amb un regal electoral enverinat. Tot pot ser. Per cert, els experts diuen que contamina molt més un potent 4x4 diesel nou de trinca que un modest utilitari de gasolina de deu anys d’antiguitat amb les ITV al dia. Dit això, potser ens faríem un tip de riure si sabéssim quin vehicle utilitza la regidora en els seus desplaçaments.

4 comentaris:

Clidice ha dit...

Normalment, qui té un cotxe de més de deu anys, és perquè té l'economia prou malmesa com per no canviar-se'l o els que, com a casa, un cotxe només és una eina amb quatre rodes que et porta pel món i que cal mantenir a punt fins que fa figa del tot. És clar que la senyora Mayol ja sap el que es fa, els seus votants són, majoritàriament, barcelonins, majoritàriament també, es desplacen gairebé sempre en transport públic. Sembla que vulgueu tornar a posar muralles i burots a la ciutat, i això és una mica esquizofrènic, primer ens la veneu com la gran botiga de Catalunya i després no ens hi deixeu arribar.

Nota: Sempre que puc baixo en un d'aquests fantàstics (ehem) autobusos (no tenim tren) que tenim al poble i si he de baixar en cotxe solc deixar-lo a l'aparcament que hi ha a la Diagonal, a Palau. Ho dic, més que res, perquè no sóc d'anar amb el cotxe amunt i avall, que aparcar pagant ja et fa desdir de moltes coses. Els escarafalls de la senyora Mayol només són de cara a la galeria i, el pitjor, és que la gent pica.

Unknown ha dit...

És realment una mesura absurda. Em sembla, a més, que va més enllà de les capacitats d'un ajuntament. Es suposa que l'AMB existirà per gestionar millor la mobilitat i qüestions de medi ambient. I ara aquesta senyora decideix anar a la seva. Si vol evitar que els cotxes circulin per la ciutat, que sigui valenta, com a París o Londres.I a ser possible, que marxi ben aviat cap a Mallorca, on hja ha decidit que es retirarà per no tornar-hi.

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Que la gent acaba picant és una evidència repetida. Fixa’t que el seu partit, i això ho constato com a mèrit, té una de les clienteles més fidels de l’arc parlamentari. Això sí, els votants són més aviat poquets. Hi ha gent per tot.

Andreu,
Fins que no vegi que té bitllet d’anada cap a Mallorca però sense bitllet de tornada, no em creuré que marxa definitivament. Dit això, tampoc hem d’excloure que els seus successors siguin encara pitjors.

Unknown ha dit...

Et ben garanteixo, Miquel, que el seu successor és una persona assenyada. Tenen idees comunes, però no actua amb el mateix vedettisme i amb la seva capacitat de dividir fins i tots els seus socis. Agradarà més o menys, però en Gomà és un polític de formes exquisites i que farà poc soroll. De fet, no conec ningú que en parli malament de la seva tasca a Benestar Social. En tot cas, no el veig com a cap del grup municipal d'ICV, encara menys a l'oposició, com sembla que li tocarà estar.