.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimecres, 29 de novembre del 2023

Carril bici de la Via Augusta (1/2)

Per Barcelona no vaig mai en bici. De dia vaig a peu o en transport públic, i de nit em sento més segur anant en cotxe. Dit això, sóc un ferm defensor dels carrils bici (CB), però sempre he condicionat la meva defensa dels CB a dos factors: que estiguin ben dissenyats, i que estiguin en els carrers més adients.

Des que se'n va començar a parlar, vaig comentar a qui em volia escoltar que no era raonable posar un CB a la part alta de la Via Augusta (VA), és a dir, de Ganduxer fins a Sarrià. Ho argumentava així: 1/ sent un indret força contaminat, no és recomanable fer-hi exercici físic (pedalar); 2/ per tractar-se de la via natural de connexió de vehicles entre la ciutat i el Vallès, i més enllà del Vallès, tampoc és raonable reduir els carrils reservats als vehicles que, necessàriament, continuaran entrant i sortint de la ciutat pel túnel de Vallvidrera.

No porta enlloc pretendre que per evitar utilitzar el túnel i entrar en cotxe per la VA la gent de Sant Cugat agafi els Ferrocarrils de la Generalitat; no tothom ho pot fer, ni tothom ve de Sant Cugat. No és tampoc un argument sòlid que el CB de la VA fos votat en un procés participatiu; la gent inexperta de vegades s'equivoca, i els tècnics cobren per evitar-ho. Si no volem vehicles per la VA, només hi ha una solució: tapiar el túnel de Vallvidrera. Llavors tindríem la VA convertida en la Via Amish que uns quants, molt pocs, desitgen.

(Segueix aquí)