.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimarts, 14 de juliol del 2009

Cinc-cents

Aquest post que estàs llegint és el número 500 des que fa vint-i-dos mesos vaig obrir El radar de Sarrià. Conec algú que se’ls ha llegit tots, i aprofito ara per agrair-li el seu esforç. També vull transmetre el meu agraïment, com no podria ser d’altre manera, a qui no se’ls han llegit tots però se n’ha llegit alguns.

Faig extensiu el meu agraïment al col·lectiu de blogaires, que és d’on he tret el poc que sé sobre blogs. En aquest sentit, toca una menció molt especial als membres de l’Ateneuesfera que l’any passat em van acollir com a membre del grup, i aquest agraïment el personalitzo en la Sílvia Cobo, que va tramitar la meva alta, i el Guillem Carbonell que n’és l’ànima i l’inventor.

Quan al setembre del 2007 vaig obrir El radar de Sarrià no sabia pràcticament res d’aquest negoci dels blogs i ara... segueixo sent un perfecte ignorant. Una de les coses que encara no entenc i segueix sorprenent-me tant com el primer dia és que, a banda de les hores que he passat escrivint els posts, un temps que evidentment té un valor que només conec jo, el cost d’elaborar aquest blog ha sigut de zero euros.

No m’han cobrat ni cinc per utilitzar la plataforma blogger on està allotjat aquest blog, ni ningú m’ha cobrat res per utilitzar la plataforma wordpress on tinc allotjat el blog de reserva, ni m’han demanat de posar publicitat al blog com a compensació. Res de res, el cost s’ha limitat a les meves moltes hores d’escriure juntament amb una petita part de la meva factura de la llum i l’amortització de l’ordinador. Un cost, per a mi, més que raonable.

He tractat molts temes. He escrit també algunes coses que si ara em dediqués a rellegir-les potser s’haurien de modificar, o fins i tot eliminar. Però no ho he fet ni ho faré. Estic satisfet de veure que he estat capaç de mantenir el blog amb una certa dignitat i, alhora, una regularitat de producció sobre la que al principi tenia molts dubtes (es nota que no tinc àvia!)

No he amagat mai que sobre determinats assumptes tractats aquí no en sabia pràcticament res, tot i que m’he atrevit a parlar-ne si ho he considerat oportú. Massa agosarat? Potser sí. Podríem resumir-ho dient que amb aquest blog he fet, i faig, el que m’ha vingut de gust. Així s’han d’entendre els meus cinc-cents posts.


PS: A l’entranyable senyora Manuela de Madre, que ara utilitza el gran argument dels gustos particulars del president Companys per defensar la fiesta nacional davant de la seva clientela política, li diria només dues coses. La primera, que deixem els morts en pau. La segona, que Companys va cometre molts errors, entre ells la seva suposada defensa de la fiesta nacional si es que alguna vegada la va defensar, un tema sobre el que no en tinc ni idea ni el més mínim interès en saber-ho. Aprofito per dir-ho aquí i ara perquè les declaracions d’aquesta senyora no es mereixen un article sencer.

9 comentaris:

Clidice ha dit...

FELICITATS! a veure com ho gestionen tot això els crítics literaris del futur! hehehe

PS: a l'entranyable senyora Manuela de Madre dir-li que si descontextualitza la història és justificable qualsevol barbaritat. Que abans d'obrir la boca ho consulti amb algun dels que té assessorant al partit (i cobrant).

Silvia Cobo ha dit...

No, no: gràcies a tu per les ganes de comunicar y aprendre, per la constància i l'esforç. Per les hores de xerrada entre amics a l'Ateneu.
Gràcies a tu també per llegir-me de tant en tant i donar-me suport! ;)
Ets un pioner! Moltes felicitats i endavant, per altres 500!
una abraçada!
Sílvia

Anònim ha dit...

L'enhorabona més cordial.
Des de la discrepància, és clar.
Abraçada

Clara Esquena i Freixas ha dit...

Moltes felicitats pels 500 missatges, Miquel, sort que no tens gaire idea del que escrius (segons tu), si en tinguessis els altres ja ens podríem retirar! Escriure un blog com aquest és un acte de generositat, sens dubte. T'anirem seguint...

Salvador ha dit...

Enhorabona Miquel, això és per celebrar-ho realment.
500 post són molts i requereixen moltes hores de dedicació. Jo mateix ara fa un dos anys i mig que m'hi vaig posar i tan sols estic arribant als 200. Val a dir que a vegades he fet post de viatges una mica kilomètrics...
També gràcies a en Guillem Carbonell vaig poder entrar en contacte amb tots vosaltres en la darrera Ateneuesfera.

Repeteixo FELICITATS i endavant.

Trina Milan ha dit...

Miquel,
moltes felicitats per aquest blog, de fet és el "culpable" d'haver-nos conegut i només per això a mi ja em serveix per a alegrar-me; com també per llegir les teves excel·lents cròniques de Sarrià i de tot allò que se't passa pel cap, sempre són punyets i entenimentadas, encara que tu no ho tinguis tan clar. N'aprenc molt de tu cada vegada, i això no té preu, el cost zero és el nostre...un plaer, com sempre...

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
El que li passa a la senyora Manuela és que vol quedar bé amb tothom, i de vegades s'ha d'optar entre estar aquí o allà, però no als dos llocs.

Sílvia,
Tu sí que ets una veritable pionera amb el teu blog! Sempre n’aprenc coses noves.

Àngel,
Estic segur que les discrepàncies puntuals no ens impediran compartir algun dia aquell “rabo de toro” que dèiem l'altre dia.

Clara,
Generositat la vostra, per llegir-me. M’ensumo que ja deus haver fet un estudi psicològic a distància!

Salvador,
Vam estar encantats de tenir-vos a tu i a la Marta a la darrera trobada. Com vas poder comprovar, es tracta d’un grup tan heterogeni com interessant.

Trina,
Mira, no em facis la pilota que em faràs posar vermell. El plaer és mutu i en qualsevol cas l’alumne sóc jo.

Gràcies a tothom!

Miquel ha dit...

Felicitats, suposo que la propera estació és aconseguir un bloc mil·lenari. Jo tot just vaig per la trentena, però bé, tot arriba. Molta sort i endavant!

Miquel Saumell ha dit...

Miquel,
Gràcies. Ara el meu objectiu és millorar-ne la qualitat, més que la quantitat.