.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

divendres, 7 d’octubre del 2022

El lobby ciclista

 

(Foto: Audrey Hepburn i Gregory Peck a "Vacances a Roma". Si la pel·licula es rodés avui... potser anirien en bici)

Tot sovint el lobby ciclista publica manifestos sobre el maltractament que pateixen els ciclistes, tant per part d'algunes administracions públiques com per part d'alguns ciutadans que condueixen vehicles motoritzats. Tota la meva solidaritat cap als ciclistes, tot i que si jo fos ciclista, no em posaria mai a circular per carreteres estretes compartint amb els cotxes espais molt limitats com, per exemple, les Costes de Garraf. Un ha de ser conscient dels riscos que està disposat a córrer, i alguns ciclistes de vegades no sembla que ho siguin. De persones irresponsables el món n'és ple, però quan parlem de les reivindicacions dels ciclistes, la resta d'usuaris de la via pública, començant pels vianants, també ens hem de protegir. Els ciclistes reivindiquen per a ells una protecció 1.0, però hauria de ser una protecció 2.0, una protecció per a tothom.

Les bicicletes haurien d'anar correctament identificades amb una matrícula ben visible, disposar d'una il·luminació efectiva tant al davant com al darrere, i passar regularment la ITV, com tots els altres vehicles, pel bé dels mateixos ciclistes i dels vianants que patim les conseqüències dels ciclistes irresponsables. A Sarrià, per exemple, però no només a Sarrià, la gran majoria dels ciclistes no s'atura mai davant d'un semàfor vermell. Abans de reivindicar més vies per a les bicicletes i altres facilitats, els ciclistes potser haurien de resoldre aquest problema tan greu. El lobby ciclista té el verí dels ciclistes irresponsables ficat a dins i ho hauria d’admetre, i pel bé de tothom proposar solucions efectives. Perquè després passen coses i tothom es treu les puces de sobre.