Hi ha empreses irresponsables que un cop han tancat la venda s’obliden totalment del servei al client. L’últim episodi m’ha passat amb Orange, una empresa de la que vaig ser client durant els últims anys i, per motius que no vénen al cas, vaig deixar de ser-ne fa tres mesos. Al cap d’unes setmanes, mitjançant una carta redactada amb molt poca gràcia, em van reclamar de males maneres el pagament urgent d’un petit import que al meu entendre no tocava.
Vaig redactar una resposta educada i argumentada però, encara que costi de creure, en ple segle XXI Orange no facilita una adreça de correu electrònic a la disposició dels seus clients. La vaig buscar a la seva web i la vaig demanar per telèfon, però els meus esforços van ser infructuosos. Finalment, com que no em donaven alternatives que no fossin discutir-ho per telèfon, i jo sóc dels que encara penso que las palabras se las lleva el viento, vaig decidir tirar pel dret i penjar la meva resposta a la xarxa.
Al final el problema es va resoldre satisfactòriament però, això sí, Orange encara no té una adreça de correu electrònic a la disposició de la seva clientela. Però què en va obtenir Orange amb la seva negativa a facilitar-me un email? Doncs que una resposta que jo pretenia que fos privada es va transformar en una queixa pública, i això potser els ha fet perdre algun client potencial que l’hagi pogut llegir. El que és segur és que no n’han guanyat cap. Però no tinc cap remordiment, Orange s’ho ha buscat.
Vaig redactar una resposta educada i argumentada però, encara que costi de creure, en ple segle XXI Orange no facilita una adreça de correu electrònic a la disposició dels seus clients. La vaig buscar a la seva web i la vaig demanar per telèfon, però els meus esforços van ser infructuosos. Finalment, com que no em donaven alternatives que no fossin discutir-ho per telèfon, i jo sóc dels que encara penso que las palabras se las lleva el viento, vaig decidir tirar pel dret i penjar la meva resposta a la xarxa.
Al final el problema es va resoldre satisfactòriament però, això sí, Orange encara no té una adreça de correu electrònic a la disposició de la seva clientela. Però què en va obtenir Orange amb la seva negativa a facilitar-me un email? Doncs que una resposta que jo pretenia que fos privada es va transformar en una queixa pública, i això potser els ha fet perdre algun client potencial que l’hagi pogut llegir. El que és segur és que no n’han guanyat cap. Però no tinc cap remordiment, Orange s’ho ha buscat.
3 comentaris:
Orange encara és France Telecom, oi? Hi ha empreses que no s'adonen de la importància d'uns canals ben estructurats per atendre els clients. Aquests intangibles que, finalment, es poden convertir en números. De moment, i rel de la teva experiència, Orange em queda ratllada de la llista.
Aquest tipus de companyies són l'exemple de la prepotència i l'enganyifa. A mi Orange em va enganyar amb el servei de telefonia-ADSL. En quan vaig acabar el temps de permanència adéu i que no em truquin més.
Clidice,
Sí, és la marca de France Télécom, i d'això es tracta, de publicitar aquestes males pràctiques.
Jordi,
De fet, aquests pollastres encara em deuen, i em temo que m'ho deuran tota la vida, més de cent € més interessos, per un error de facturació d'ells.
Publica un comentari a l'entrada