.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

diumenge, 7 de març del 2010

Avatar, notes prèvies als Oscars

No m’agrada el cine de ciència ficció, sempre he pensat que la vida real ja és prou interessant en sí mateixa com per no sentir cap necessitat de complicar-me-la amb aquesta mena d’històries. Però tot i això ahir al vespre vaig decidir anar al cine a veure Avatar. Abans d’anar-hi no havia llegit absolutament res sobre aquesta pel·lícula i, per tant, no hi anava gens condicionat. Pel mateix motiu hi he volgut anar precisament ara, abans de la cerimònia de l’entrega dels Oscars que tindrà lloc aquesta nit, per no anar-hi condicionat per uns més que previsibles premis. Què pot dir una persona a qui no agrada el cine de ciència ficció sobre aquesta pel·lícula? Primer de tot que m’ha agradat molt veure-la i que la recomano; sé que la meva recomanació no em farà quedar malament. Al marge de tractar-se d’una història gens complicada i amb un desenllaç més que previsible, Avatar és francament espectacular, un prodigi de la tècnica, d’una imaginació desbordant. Avatar és una pel·lícula que s’ha de veure. Òbviament, tractant-se d’una pel·lícula en 3D s’ha de veure, necessàriament, al cinema, amb aquelles ulleres especials Made in China que et cobren a 3 euros al Cinesa Diagonal de Barcelona (a més a més dels 7,80 euros de l’entrada; numerada, això sí). És a dir, quan la passin per la tele, si la passen, perdrà una bona part del seu interès. La pel·lícula dura dues hores i mitja però no se’m va fer excessivament llarga, i això em fa pensar que tot i ser de ciència ficció deu ser francament bona. Aquesta nit Avatar rebrà uns quants Oscars, i seran molt merescuts. Segur.

15 comentaris:

Unknown ha dit...

a mi també em va agradar, sobretot l'ambientació (el guió té una mica de moltes coses). En tot cas, els puristes em corregiran, però crec que no es pot considerar una peli de ciència ficció, si excloem el tema dels viatges espacials.
tens raó, quan arribi a la tele perdrà molt, però crec que per sort cada cop més tindrem televisors 3D. De fet, a Anglaterra ja fan retransmissions esportives en 3D.

Arzar ha dit...

Doncs jo estic bastant desencantat amb aquesta película. La història s'ha explicat mil vegades, és com Bailando con Lobos o Pocahontas però amb extraterrestres. A banda d'això, és cert que la tècnica, els animals imaginats, les plantes, els boscos i demés són realment impressionants. No sé quantes ni quines nominaciones té, però jo crec que no hauria de guanyar cap dels potents (guió, película, etc...).

PD: A mi això del cinema 3D no m'enganxa gens, potser és perquè encara està en una fase molt inicial, però no noto la diferència amb una peli 2D, no m'aporta massa res. En canvi, alguna vegada sí que he anat a l'IMAX i vaig sortir realment meravellat (potser perquè hi vaig anar de petit, no ho sé).

Gerard Sardà ha dit...

Hola, me creuat amb aquets blog sarrianenc i llegint alguns fragments de textos, me dit, que interessant, aquesta persona escriu molt bé, havera qui és i com es diu....

Soc el Gerard Sardà ets tu no pot ser, de Sarrià a Tuixent? i de Tuixent a Sarrià?

greips ha dit...

amb tots els respectes, l´únic que té la película és tècnica. Perquè no hi ha ni guió, ni imaginació ni actuació (tret de la sigourney weaver la resta són per plorar). L'únic premi que hauria de guanyar seria el dels efectes especials i poca cosa més.

Això si, l'han vengut mooolt bé.

I em sorpren que t'hagin clavat 12 euros per persona i no tinguis ni la més mínima sensació de presa de pèl...

Miquel Saumell ha dit...

Andreu,
Estava convençut que Avatar trauria més premis, no perquè a mi m’hagi agradat més o menys sinó pel que deia tothom, i com que jo no hi entenc gens en aquestes coses em deixo portar. La agredolça sensació que deuen haver tingut els d’Avatar és que se’ls ha escapat la grossa i s’han quedat només amb la “pedrea”

Arzar,
Sobre els premis veig que t’han fet cas, i sobre la valoració que fas del cine 3D i l’Imax, completament d’acord. A més a més hi ha qui diu que aquelles ulleres produeixen una sensació de molèstia visual quan fa estona que les portes, tot i que jo no la vaig tenir.

Gerard,
No vas gaire desencaminat però no l’has encertat del tot, el de Tuixent que dius ara mateix és a Madrid i jo sóc el seu pare. Records a casa.

Greips,
Si rellegeixes el meu post veuràs com en la valoració de la peli tampoc estem tan distanciats com sembla. Sobre el preu veig que l’has arrodonit a l’alça... Jo vaig pagar 10.80 en total i... les ulleres me les vaig quedar. I que no hagués dit que no vaig tenir la sensació de presa de pèl no vol dir que no la tingués. De fet aquesta és una sensació que experimento varies vegades cada dia, no em cal anar al cinema.

Anònim ha dit...

Al final el resultat d'Avatar no ha estat tan espectacular com s'esperava. I és que, a part del 3D, poca cosa més té. L'argument és molt fluix i el paper dels actors és, com a mínim, desconcertant.

Miquel Saumell ha dit...

Albert,
Té una cosa potser més important que totes aquestes que dius: diuen que és la peli que més ha recaptat de tota la història. Només per això ja es mereix un bon premi, i si la peli no és gaire bona com molts dieu, això encara té més mèrit.

Gerard Sardà ha dit...

Hola i perdona el Miquel i jo no ens veiem massa ja ho veus però estic content de saludar-te i de pas com ets un Sarrianenc més t'adujunto un lloc on pots veure els fotos que he fet per la
Gran nevada 2010

Records a tota la familia!

Miquel Saumell ha dit...

Gerard,
Gràcies per les fotos de Sarrià. Potser n’aprofitaré alguna per il·lustrar un proper post, òbviament citant-ne l’autoria.

greips ha dit...

la pel.lícula que més ha recaudat crec que és "Allò que el vent s'endugué". Però clar, cal fer càlculs d'aquests que els periodistes no fan i pensar, que tampoc ho fan.

ho he vist aquí: http://mai9.net/blog/2010/01/avatar-26/

Miquel Saumell ha dit...

Greips,
Dir que ELS periodistes no fan càlculs, que ELS periodistes no pensen, em sembla com a mínim poc rigorós, ho digui qui ho digui.

greips ha dit...

poc rigorós no ho sé, però majoritari si. I ho dic perquè quan escriuen sobre coses que jo entenc veig que ells no n'entenen i, per extensió, imagino que passa amb la resta. No em crec prou important com per admetre que la meva professió és la única que els periodistes erren.

I al final era cert, oi? NO és la pel.lícula que ha recaudat més de la història, oi? ;-)

Miquel Saumell ha dit...

Greips,
Potser no em vaig saber explicar prou bé. La meva queixa era per l’article que vas utilitzar: ELS. Si haguessis escrit UNS no t’hagués fet pas cap objecció. No es pot posar tothom al mateix sac. Per tot hi ha de tot, també al món del periodisme.

Enric Tomàs ha dit...

Tot just acabo d'escriure el mateix que tu. A mi em va agradar molt! És cert que l'argument és molt recurrent però d'aquesta pel·lícula crec que hem de valorar l'espectacle que ofereix. El cinema, no ho oblidem, també és espectacle i Avatar el dóna.
Salutacions.

Miquel Saumell ha dit...

Enric,
Encantat de retrobar-te per aquí!