.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dissabte, 26 d’abril del 2008

Alitalia (i 3)

De fet, amb l’article d’ahir jo ja donava el tema per tancat però no me n’he sabut estar d’aprofitar un comentari rebut d’un bon amic que normalment em fa arribar els seus punts de vista no directament al blog sinó de forma privada. Diu així:

Respecte al futur d'Alitalia el nas em diu que "Il Cavaliere" tindrà la temptació de col·locar la companyia a un banc local, que es deixi, a canvi de fortes contrapartides, doncs els russos ja fa temps que van aprendre allò de "la pela és la pela" i dubto que s'empassessin quelcom gaire diferent a lo que s'empassaria Air France-KLM.

El problema, com bé dius, és que si la vaca no dóna llet no per canviar de pagès en donarà, es necessita anar a pasturar a altres llocs, fer un estable nou o medicar-la si està malalta, i a vegades s'ha de sacrificar l'animal. És "la crónica de una muerte anunciada", doncs em sembla que el govern i sindicats italians no estan per la tasca d'assumir els costos de tots els anys de desgovern d'Alitalia. I com més triguin a fer el que cal pitjor. Arribarà un moment que ni posant-hi tots els diners del Banc d’Itàlia n'hi haurà prou; potser encara no han arribat a aquest punt, però ja deuen ser bastant a prop.

En quant als teus punts MilleMiglia aprofita'ls mentre valguin, ja que comencen a tenir un color una mica lleig.

Que la gestió d’Alitalia deixa molt que desitjar ningú ho posa en dubte. Uns exemples viscuts aquesta mateixa setmana per l’autor d’aquest blog:

1/ Ni ells mateixos s’aclareixen sobre quins bitllets donen dret a viatjar en business i quins no. Al comprar el meu bitllet quedava clar que tenia dret a viatjar en business i altres cops, amb bitllets similars, hi he viatjat sense problemes. Però aquesta vegada, al anar a facturar i comentar-ho al personal dels taulells de facturació d’Alitalia, en un cas (Bolònia) m’ho van acceptar però vaig haver d’insistir, i en un altre (Barcelona) s’hi van negar en rodó.

2/ Evidentment, si vaig anar al mostrador de facturació és perquè la facturació on line no funcionava; els empleats em van dir que això era el més habitual.

3/ Abans d’ahir a la tarda, a l’aeroport de Roma-Fiumicino, TOTS els vols d’Alitalia que sortien de la Terminal B on jo em trobava ho feien per una porta diferent a la que figurava a les targetes d’embarcament, i el canvi de porta només l’anunciaven per megafonía una sola vegada per cada vol, pocs minuts abans de l’hora d’embarcar. Les corredisses dels passatgers que no havien tingut la precaució de comprovar-ho a l’últim moment a les pantalles eren la norma, quan s’adonaven que s’esperaven al lloc que no tocava.

Ja s’anirà veient com s’acaba aquesta història però tot plegat no té la pinta de que pugui acabar massa bé.