.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimecres, 16 de setembre del 2009

Japonesos de Sarrià

El Sushi Buigas, carrer Buigas 14 (al davant de la Clínica Corachán) és el nou restaurant japonès del barri de Sarrià. Ha obert fa pocs dies però ja es veu que si es donen a conèixer serà tot un èxit. En aquests casos el boca orella és la millor propaganda i per això ho explico aquí, no pas perquè em paguin cap comissió en diners ni en dinades. Però sé que faig una bona recomanació als lectors d'aquest blog.

Porta el negoci una parella de mitjana edat. Ell cuina i ella, molt agradable i servicial, s’ocupa de la sala. S’hi accedeix baixant unes escales des del carrer però això no impedeix que hi arribi la claror natural. Es tracta d’un local petit i lluminós (hi domina el blanc) amb unes quantes taules i la barra al fons. Estic convençut que si corre la veu aviat s’omplirà cada dia ja que la relació qualitat-preu és excel·lent. Amb menys de vint euros tot inclòs quedes com un senyor (o com una senyora, no fos cas que se’ns enfadi el senyor Saura o la senyora Mayol).

Un altre japonès del barri, aquest ja del tot consolidat i amb bastants anys de recorregut és el Ken, carrer Benet Mateu cantonada Mestre Falla. Aquí es pot menjar a la barra que hi ha al davant de la planxa, i veure com cuinen. Com alternativa de la barra només tenen quatre o cinc taules petites. Sempre està ple, migdies i vespres, tot i que aquí la factura puja una mica més, potser perquè el freqüenta gent coneguda de Barcelona (una particularitat que a mi em deixa del tot indiferent), però tot és també de la màxima qualitat. Al Ken hi trobes més oferta de marisc que al Sushi Buigas, potser també per això pica més.

Cal aclarir que es tracta de restaurants genuïnament japonesos, res a veure amb els restaurants asiàtics que darrerament a Barcelona sorgeixen com a bolets. Això sí, en tots dos locals es pot comprar el menjar i emportar-te’l a casa.

7 comentaris:

Unknown ha dit...

El provaré. M'imagino que no coneixes el Kibuki, a Còrsega-Enric Granados. A bon preu i correspon al menjar habitual dels japonesos on no hi ha tant predomini del sushi.

Clidice ha dit...

doncs m'apunto l'un i l'altre, gràcies :)

MSS-2 ha dit...

Sr. Orte, em sembla que vostè ha barrejat el Kibuka (restaurant japonès de moda entre els moderns de Barcelona amb seus al carrer Goya i al carrer Verdi) i el Koyuki, que si no m'equivoco és el restaurant al qual fa referència. Està regentat pel sensei Kesuke Miyagi (posar cera, polir cera) i és un luxe perquè sempre et diu si n'estàs demanant massa (i aleshores et diu prou i ja no pots demanar més) o si pel contrari en tens massa poc (i t'obliga a demanar 2 o 3 plats més).

Miquel Saumell ha dit...

Andreu i Clidice,
Doncs quan hi hagueu anat ja em direu que us ha semblat.

MSS-2,
Ho sento, no puc opinar. No conec ni el Kibuka ni el Koyuki, ni tampoc el sensei Kesuke Miyagi. De fet, posats a triar prefereixo la cuina d'aquí.

Miquel ha dit...

Jo fa molt poc que he descobert el sushi i la veritat és que m'encanta.

Daniela ha dit...

Hem sigut clients de sushi buigas durant dos anys fins que hem dit prou per la mala educació. Literalment les paraules de la dona del restaurant (que no es japonesa, sino xinesa) van ser "..tenemos mucho trabajo y no podemos serviros.. tardaremos dos horas.. si no gusta lo sieto.. no pasa nada si perdemos clientes, mucho trabajo". Aquí ho deixo.

Miquel Saumell ha dit...

Daniela,
Gràcies pel teu comentari però, sense dubtar del que expliques, em sorprèn moltíssim. Nosaltres som clients regulars des que van obrir i MAI ens hem trobat amb una insolència com la que expliques, ni una simple mala cara. Al contrari, amb nosaltres sempre han sigut molt amables i servicials, tant la mestressa com la resta del personal, i mira que hi hem anat moltes vegades. Lamento la vostra mala experiència, però si jo m’hi hagués trobat evidentment tampoc no hi tornaria.