.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dimarts, 22 de setembre del 2009

Swatch es pensa que tothom fa trampa

Et compres un rellotge Swatch i et donen una garantia de dos anys. Al cap d’onze mesos el rellotge s’espatlla i el portes a una botiga oficial Swatch juntament amb la garantia. Allà et diuen que en aquests casos el procediment passa per enviar el rellotge a la casa central per tal que puguin comprovar que no se n’ha fet un mal ús, i que un cop comprovat et donaran un rellotge nou. Al cap d’unes setmanes et truquen de la botiga oficial Swatch i t’informen que ja pots passar a recollir el rellotge nou. Hi vas i te l’entreguen i quan demanes la garantia et diuen que la garantia és la mateixa que la del rellotge que s’havia espatllat. És a dir, t’entreguen un rellotge nou de trinca però en comptes de donar-te la garantia usual de dos anys te la donen de només dotze mesos, els tretze que et quedaven de la garantia del rellotge quan es va espatllar menys el mes que t’has passat sense rellotge. Al dir que no hi estàs d’acord et diuen amb aquella seguretat de qui sempre pretén tenir raó que aquestes són les normes de la casa Swatch, com volent dir que això va a missa. Tu insisteixes i al final t’acaben dient que si cada cop que entreguen un rellotge nou a canvi d’un d’espatllat tornessin a donar els dos anys de garantia, la gent només es compraria un rellotge Swatch una vegada a la vida, i de tant en tant l’espatllaria i en demanaria un altre de nou. En altres paraules, et diuen a la cara que ets un trampós, o si més no que ets un trampós en potència. Els hi fas veure que per aquest camí no anem gens bé i de passada els recordes que aquesta teoria tan rebuscada que t’expliquen no es podria pas donar a la realitat, doncs ells mateixos, al fer-se càrrec del rellotge espatllat, et van dir que primer s’enviava el rellotge a la casa central per tal que allà puguin comprovar que no se n’ha fet un mal ús. Llavors ja no saben què dir-te més i et repeteixen que aquestes són les normes de la casa Swatch, donant així per acabada una conversa que començava a ser força interessant. Els hi dius que aquestes normes no et semblen acceptables, i que com que només et deixen l’opció del derecho al pataleo ho faràs públic per tal que altres clients potencials de la marca Swatch sàpiguen a què atenir-se abans de decidir-se per aquesta marca. Es queden tan amples, fent cara de no entendre res. Doncs apa, ara ja sabeu com las gasten a can Swatch. De moment ja han perdut un client, i potser més d’un i tot.

5 comentaris:

Clidice ha dit...

dos, però no t'hi gastis, els en fot

Eva Peña ha dit...

Exageres una mica no???
Jo tinc un swatch des de fa 10 anys i encara em va perfecte, i si tens un de nou després de 11 mesos d'ús potser no n'hi ha per tant Saumell.
Crec que en aquest cas la teva queixa és injustificada, tinc un amic que li va passar amb un Tag Heuer (se li va rovellar l'esfera per dins) i només tenia 6 mesos i li volien clavar 400 euros per la reparació perquè deien que no entrava en garantia el tipus d'avaria...

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Benvinguda al club! De mica en mica...

Eva,
La meva queixa és bàsicament per l’explicació que et donen, és a dir, que el client pot fer trampa. Jo això no ho puc acceptar, i a un client meu mai li diria una cosa així... encara que ho pensés. Aquesta és una de les primeres lliçons d’un venedor.
I potser sí, la meva queixa potser era injustificada ja que no me la van acceptar. Però el resultat de tot plegat és que ells s’han quedat amb la raó però sense un client.

Anònim ha dit...

A Ehpaña això del "customer service" encara no està gaire entès...

D'altra banda, odio els Swatch. Són uns rellotges de baixa qualitat venuts com si fóssin béns exclusius de luxe. D'això els suïssos en saben molt. Van fer el mateix amb la fondue i la raclet, que només són patates i formatge: la glorificació de plats d'estar per casa a l'hivern.

A més, els Swatch són molt sorollosos amb l'agulla dels segons.

Miquel Saumell ha dit...

Martí,
Tens raó amb això del "customer service". Fixa’t que encara hi ha companyies que en comptes de tractar-nos com a clients ens anomenen abonats.
I quant als rellotges Swatch, jo en vaig comprar un fa bastants anys... i encara funciona perfectament.
Una cosa no treu l’altra.