.


"Que la prudència no ens faci traïdors" (Jordi Carbonell, 1924-2016, polític i filòleg)
"Error és que pensant que pots fer poc, no facis res" (Edmund Burke, 1729-1797, pensador polític britànic)
"Ningú gasta els diners dels altres amb la mateixa cura que gasta els seus propis" (Milton Friedman, 1912-2006, economista nord-americà, Premi Nobel d’Economia)
"Journalism isn’t just about the questions you ask, but the questions you don’t" (Alexandria Ocasio-Cortez, congressista nord-americana)
"Self-determination is a right, not a crime" (ANC)

dijous, 19 de novembre del 2009

De Fraga a Geli

Any 1966: dos avions militars dels Estats Units tenen un accident i perden unes bombes termonuclears mentre sobrevolaven la costa de Palomares (Almeria, Espanya). Per demostrar que no hi havia cap mena de perill de contaminació, Manuel Fraga Iribarne, aleshores ministre de Franco, convoca la premsa i es fa retratar mentre es banya a la platja on van caure els artefactes nuclears. Amb posterioritat s’ha demostrat que els temors de la població eren certs, i a dia d’avui Palomares és la localitat amb més radioactivitat d’Espanya. Intueixo que l’espònsor d’aquell bany col·lectiu va ser la casa Meyba però mai hem sabut què els va costar aquella festa.

Any 2009: comença la vacunació voluntària contra la grip nova. Els primers agraciats són els anomenats "grups de risc". Per demostrar que no hi ha cap mena de perill amb una vacuna que tantes suspicàcies ha generat entre la població en general i molt especialment entre els científics en particular, Marina Geli, consellera de Montilla, convoca la premsa i es fa retratar mentre és vacunada en un ambulatori. Ara mateix és massa d’hora per saber quins efectes secundaris tindrà aquesta vacuna sobre la consellera, això suposant que ahir no hagués fet comèdia fent-se injectar un simple placebo en comptes de la vacuna. Ara la consellera Geli potser ens hauria d’explicar en quin grup de risc es troba. O és que tal vegada es va colar passant per davant de tothom?

5 comentaris:

Eva ha dit...

Es nota que tenim alguna cosa en comú, perquè jo quan vaig veure la notícia em va evocar directament a en Fraga a Palomares... Viure per veure!

Clara Esquena i Freixas ha dit...

Home, Miquel, ara que el jutge Garzón està inspirat, no es pot negar que els polítics són un grup de risc! :)

Clidice ha dit...

Vist que diuen que la platja on es va banyar en Fraga no era Palomares (jo també hi he pensat amb la notícia de la Geli), ves tu que no li hagin posta l'antitetànica, o la de la febre groga per les vacances al tròpic a aquesta senyora!

Bona Clara! :P

Dani ha dit...

Jo el que sé és que als instituts una tercera part dels alumnes són enxampats per la "pandèmia" i als 5 dies tornen a venir més contents que unes pàsqües... S'ha creat un alarmisme desmesurat.

De fet, no em vacuno perquè no me'n refio però a part també perquè no m'importa que m'agafi un costipadet modern...

Miquel Saumell ha dit...

Eva,
Totes les modes acaben tornant, fins i tot la moda dels Meyba, tot i que Fraga no ha passat mai de moda, sempre ha estat a primera fila.

Clara,
Doncs sí, però molt em temo que aquesta vacuna no serà prou efectiva per aquesta mena de malalties dels polítics; són massa greus.

Clidice,
No se m’havia acudit, ho hauríem de preguntar a l’infermera.

Dani,
Tu sabràs el què fas però si et serveix de consol a casa meva no es vacunarà ningú.