Com ja és habitual amb moltes de les frases brillants que surten en aquest blog, el títol d’avui tampoc és meu; és d’Eugeni d’Ors.
En l’article d’ahir vàrem gastar molta tinta -és un dir-, mentre tothom ens diu que s’ha d’estalviar, que no s’ha de consumir amb excés, ni contaminar tant, i tota la pesca. (Exceptuant tota la pesca, en la resta òbviament hi estic d’acord). Doncs bé, com a primera mesura de l’any, heus aquí que pel capritx d’uns comunistes a partir d’ara, amb el cotxe, no s’han de superar els 80 km/h en determinats trams d’autopista, sota pena de multa, de restar-te punts del permís de conduir i, segons com, de que t’endrecin una temporada a la presó.
(Per cert, aprovechando que el Pisuerga pasa por Valladolid, com que aquest tema el gestionen els comunistes i ara m’estic documentant una mica sobre tot allò de la memòria històrica, potser és convenient recordar que ells, que tant pretenen alliçonar als altres en temes de tota mena, encara no han demanat perdó pels excessos del passat. No he pogut evitar que en escriure la paraula presó em vingués al cap la txeca de Sant Elies, recinte que vaig visitar recentment).
Tornant al tema, jo em crec més els del RACC, i si ells diuen que això dels 80 km/h és una collonada estic segur que déu ser-ho. I a més, si tan demòcrates volem ser, ningú dubte que si el RACC es presentés a unes eleccions recolliria molts més vots que aquells que, més que res per despistar i marejar la perdiu, darrerament es fan dir verds sostenibles i ecologistes.
Ara bé, si l’objectiu de la mesura és només la disminució dels accidents mortals a la carretera, resulta inobjectable que la gravetat i les conseqüències d’un accident de trànsit sempre seran menors a 80 km/h que a 120 km/h. Per aquesta regla del tres, si limitessin la velocitat a 40 km/h els resultats serien encara més espectaculars.
Però dit això, el que tampoc ningú crec que objecti és que per un recorregut de 80 km, a 80 km/h el cotxe contamina durant una hora exacta, a 40 km/h el temps de contaminació és de dues hores, i a 160 km/h contaminaria només durant mitja hora. L’estona durant la qual el cotxe contamina sembla que no l’han tingut massa en compte en decidir aquesta mesura, a todas luces molt poc rumiada. Vaig llegir que a Holanda també ho van provar i en adonar-se’n que els efectes negatius superaven els positius, van tornar a la situació anterior. Diuen que rectificar és de savis però no tothom vol ser-ho.
En l’article d’ahir vàrem gastar molta tinta -és un dir-, mentre tothom ens diu que s’ha d’estalviar, que no s’ha de consumir amb excés, ni contaminar tant, i tota la pesca. (Exceptuant tota la pesca, en la resta òbviament hi estic d’acord). Doncs bé, com a primera mesura de l’any, heus aquí que pel capritx d’uns comunistes a partir d’ara, amb el cotxe, no s’han de superar els 80 km/h en determinats trams d’autopista, sota pena de multa, de restar-te punts del permís de conduir i, segons com, de que t’endrecin una temporada a la presó.
(Per cert, aprovechando que el Pisuerga pasa por Valladolid, com que aquest tema el gestionen els comunistes i ara m’estic documentant una mica sobre tot allò de la memòria històrica, potser és convenient recordar que ells, que tant pretenen alliçonar als altres en temes de tota mena, encara no han demanat perdó pels excessos del passat. No he pogut evitar que en escriure la paraula presó em vingués al cap la txeca de Sant Elies, recinte que vaig visitar recentment).
Tornant al tema, jo em crec més els del RACC, i si ells diuen que això dels 80 km/h és una collonada estic segur que déu ser-ho. I a més, si tan demòcrates volem ser, ningú dubte que si el RACC es presentés a unes eleccions recolliria molts més vots que aquells que, més que res per despistar i marejar la perdiu, darrerament es fan dir verds sostenibles i ecologistes.
Ara bé, si l’objectiu de la mesura és només la disminució dels accidents mortals a la carretera, resulta inobjectable que la gravetat i les conseqüències d’un accident de trànsit sempre seran menors a 80 km/h que a 120 km/h. Per aquesta regla del tres, si limitessin la velocitat a 40 km/h els resultats serien encara més espectaculars.
Però dit això, el que tampoc ningú crec que objecti és que per un recorregut de 80 km, a 80 km/h el cotxe contamina durant una hora exacta, a 40 km/h el temps de contaminació és de dues hores, i a 160 km/h contaminaria només durant mitja hora. L’estona durant la qual el cotxe contamina sembla que no l’han tingut massa en compte en decidir aquesta mesura, a todas luces molt poc rumiada. Vaig llegir que a Holanda també ho van provar i en adonar-se’n que els efectes negatius superaven els positius, van tornar a la situació anterior. Diuen que rectificar és de savis però no tothom vol ser-ho.